HRV  |  ENG
                 





  |
Chris Thompson:“Hrvatska u turizmu treba raditi male korake i ne postavljati previsoke ciljeve”
UHPA je tijekom turističkog sajma CroTour 2012. organizirala stručni skup „Održivost i kvaliteta u turizmu“. Predavanje je održao i Chris Thompson, bivši voditelj odjela za održivi turizam Saveza turoperatora (FTO), a danas direktor konzultantske tvrtke Green Tiger Ltd.

 

UHPA: Kako biste ocijenili napredak Hrvatske u smislu održivog turizma?

Thompson: Vidim mnogo inicijativa koje dolaze u Hrvatsku a osobno znam i nekoliko hotela u Hrvatskoj koji rade prema programu održivosti i moram reći da to rade sasvim dobro. Međutim, recite mi u turističkom smislu kojim zemljama trenutno ide dobro. Čak i zemlje kao Egipat i Turska koje su izvan Eurozone imaju probleme.  Hrvatska u tome treba tražiti svoju priliku. Trebate biti spremni iskoristiti stanje na tržištu, pogotovo kad se oporavi. To je poput utrke, važno je biti spreman na startnoj liniji da krenete odmah na sučev pucanj.

UHPA: Gdje smatrate da se najviše griješi?

Thompson:  Mogu reći jedino svoje  osobno mišljenje. Hrvatska ne radi dovoljno na marketinškoj samopromociji. Primjerice, u proljeće i ljeto na britanskim televizijama možete vidjeti reklame za mnoge destinacije poput Cipra, Turske pa čak i Saudijske Arabije...  Hrvatske, iskreno, nema među njima.

UHPA: Znači, prostora za napredak ima puno.  Otkuda početi?

Thompson: Treba puno više javnih izjava namjere. Kada ima dovoljno njih onda se mnoge oči okrenu prema onome tko ih daje. To je ono što izdvaja iz mase. Ponovit ću, potrebni su samo dobro prezentirani mali koraci jer upravo oni mogu napraviti veliku razliku.

UHPA: Što biste poručili turističkim djelatnicima u Hrvatskoj?

Thompson: Prvo što bih htio poručiti turističkim djelatnicima u Hrvatskoj je to da ne mora biti teško, ne treba žuriti. Svijet nije stvoren u jednom danu nego se stvarao dugo vremena.  Treba poduzimati male korake i ne stavljati ciljeve previsoko. Budite realni i gradite na malim uspjesima pa će krajnji rezultat biti velik.

UHPA: Udruga hrvatskih putničkih agencija ove godine slavi 20 godina svojeg postojanja. Što biste poručili njoj i članicama?

Thompson: Vrlo sam ohrabren dobrom suradnjom s UHPA-om i agencijama članicama. Inače surađujemo s mnogim udrugama iz različitih razloga. Ipak rijetko koja od njih doseže postavljenu ljestvicu u smislu održivosti, a pogotovo vrlo malo onih koje su izvan Eurozone. Tako da moram reći da sam jako ohrabren ovom suradnjom za koju vjerujem da je puna potencijala. Samo naprijed!

Razgovarao: Darko Jeras

15.05.2012. UHPA



 
  Članica
  Grad
  Djelatnost