Loading...

Intervju: Amelia Tomašević

05.04.2011
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Povodom potpisivanja Ugovora o marketinškoj suradnji između Turističke zajednice Grada Zagreba i Udruge hrvatskih putničkih agencija, prema kojemu će UHPA promovirati Zagreb kao svoju destinaciju godine, razgovarali smo sa direktoricom TZ Grada Zagreba dr.sc. Amelijom Tomašević.

 

UHPA: Turistička zajednica Grada Zagreba i Udruga hrvatskih putničkih agencija potpisale su Ugovor o marketinškoj suradnji prema kojemu će UHPA promovirati Zagreb kao svoju destinaciju godine, a koji je 1. travnja 2011. godine stupio na snagu. Koliko Vam znači ta suradnja i kakve rezultate očekujete od iste?
 
A. Tomašević: Ova suradnja nam znači jako puno, jer je veliki oslonac razvoju turizma jednoga grada, pa tako i Grada Zagreba, upravo podrška agencija. Bez podrške agencija teško da se neka destinacija može samostalno razvijati i zato mi u UHPA-i vidimo jedan vrlo artikulirani oslonac od kojeg očekujemo da će Gradu Zagrebu donijeti povećanje u dolascima i noćenjima. Naime, u turističkom smislu, Zagreb kao neobalnu destinaciju nije lako promovirati poput naših prekrasnih ljetovališta na moru. Zato vjerujemo u UHPA-u i njezine članice jer u njima vidimo one koje će i putničkim agencijama u inozemstvu proslijediti poruku o atraktivnosti Zagreba.
 
UHPA: Što očekujete od ovogodišnje turističke sezone u Zagrebu?
 
A. Tomašević: Rekla bih da Zagreb ima i nema sezonu. Zagrebački hoteli otvoreni su tijekom cijele godine i s te strane Zagreb nema sezonu. Ujedno, mi pratimo oscilacije u dolascima, odnosno koji su jači i slabiji mjeseci, gdje se pokazalo da Zagreb ipak iskazuje neke karakteristike sezonalnosti. Ove godine očekujemo da će se pojačati broj dolazaka, jer smo prethodnih godina intenzivirali komunikaciju s onima koji odlučuju o novim destinacijama, a to su turoperatori, agencije i turistički novinari na raznim tržištima. Imali smo veliki broj prezentacija u inozemstvu i očekujemo da se to na neki način realizira. Ove je godine najavljeno čak 16 slijetanja chartera iz Koreje te se nadamo da će se i ostvariti. Također, susjedne zemlje ostvaruju veliki broj noćenja, a stvaraju se neka nova tržišta koja su nama do jučer bila dosta apstraktna, poput Rumunjske i Turske. To su neke nove linije dolazaka za koje vjerujem da će pokazati rezultate.
 
UHPA: Nedavno je završio međunarodni turistički sajam CroTour 2011, koji se održao na Zagrebačkom velesajmu. Na koji se način predstavila TZ Grada Zagreba na sajmu i jeste li zadovoljni uspjehom?
 
A. Tomašević: Vrlo smo zadovoljni nastupom na sajmu, a dobili smo i dva priznanja: za cjelokupni nastup i poslovni dojam. Održali smo dva predavanja, od kojih je jedno bilo izvanredno posjećeno. Predavanje su održali turistički predstavnici iz Kine, Indije i Koreje, a bilo je namijenjeno turističkim agencijama i hotelima. Predavači su govorili o specifičnostima tih tržišta, a cilj je bio da se hrvatske agencije i hoteli upoznaju sa svime što ta tržišta čini drugačijima od onih na koja smo navikli. Drugo je predavanje bilo prikaz svega onoga što su u školama učinili razredi koji su dobili zadatak da se bave turizmom. Naime, mi smo u suradnji sa Gradom Zagrebom i Gradskim uredom za obrazovanje prošle godine organizirali projekt „Kultura turizma“. Riječ je o izvannastavnoj aktivnosta u srednjim školama koje se primarno ne bave ugostiteljstvom ili turizmom. Na sajmu smo pokazali te kreativne uratke koje su pripremili učenici. Ujedno, predstavili smo turističku ponudu Zagreba s našim likovima iz prošlosti, kao i projekt Zagrebački vremeplov, počasnu smjenu straže, Kravat pukovnije, na Gornjem gradu, te starogradske ulične pjevače.
 
UHPA: Turistička agencija Atlas predstavila je krajem veljače brošuru "Zagreb" kojom se prvi put samostalno glavni hrvatski grad pozicionira kao kulturno i gastronomsko turističko odredište za duži boravak gostiju. Što očekujete od tog projekta?
 
A. Tomašević: Brošura je vrlo lijepa i vrlo informativna, a pokazuje neke projekte koje je pokrenuo Atlas, poput škole kuhanja i izleta. Također, pokazuje Zagreb na način da putnik koji želi upoznati grad i okolicu ima što i vidjeti i ostati nekoliko dana. Očekivanja od ovog projekta jako su velika, ali jako zavise od prodajne mreže u inozemstvu koja treba realizirati tu brošuru.
 
UHPA: Koje biste druge projekte izdvojili kao značajne za daljnji uspješan razvoj i promociju Zagreba?
 
A. Tomašević: Za nekoliko tjedana postavit će se prva instalacija kravate u sklopu projekta „Zagreb – svjetska prijestolnica kravate“. Kravata će biti postavljena na aerodromu Pleso preko puta međunarodnih izlazaka, tako da ju turisti, putnici i poslovni ljudi koji dolaze u Zagreb vide čim stignu i shvate da je Zagreb davnih godina bio veliki grad koji je tu kravatu stvorio. Drugi je projekt uličnih svirača u Tkalčićevoj, jer smatramo da Tkalčićevu ulicu treba obojiti i zvukom, a ne samo mirisima kave i vizualnim doživljajima lijepih Zagrepčanki i Zagrepčana. Projekt kojemu se jako veselimo je Dolac, u dogovoru sa Zagrebačkim tržnicama, gdje ćemo oživjeti tržicu kumicama koje će u narodnim nođšnjama prodavati svoje autohtone proizvode. Radi se i na projektu ponija u Maksimiru jer smatramo da Maksimiru treba dati jednu injekciju živosti.
 
UHPA: TZ Grada Zagreba sudjelovala je brojnim turističkim sajmovima i burzama u sklopu promocije Zagreba. U kojem je smjeru provedena promotivna kampanja za ovu turističku sezonu?
 
A. Tomašević: Idemo na jako puno sajmova jer smatramo da ako niste na sajmu, ne postojite u turističkom smislu. U prva tri mjeseca smo samostalno i u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom sudjelovali na 36 sajmova i šest radionica, gdje smo turoperatorima pokazali Zagreb. Do kraja godine imamo značajan broj sajmova na kojima ćemo biti prisutni. Otvaramo nova tržišta, poput sajma u Kazahstanu, sajma u Rumunjskoj, te kineskim i američkim sajmovima. Pojavljivanja Zagreba na međunarodnim sajmovima stvara svijest o Zagrebu kao glavnom gradu Hrvatske, kao budućem glavnom gradu jedne zemlje koja je u Europskoj uniji i to sasvim sigurno nosi kvalitetu.
 
UHPA: TZ Grada Zagreba je 1993. godine postao pridruženi član Udruge hrvatskih putničkih agencija. Kakvu vrijednost vidite u tom članstvu?
 
A. Tomašević: Uživam u izvanrednom newsletteru koji ima UHPA. To je stvarno jedan dinamičan i informativan materijal na visokom nivou gdje crpimo potrebne informacije, a koji bi mnoge udruge mogle poželjeti. Kroz suradnju s UHPA-om ostvarujemo mogućnosti suradnje s nekim agencijama s kojima prije nismo mogli surađivati. Jako je važno njegovati te odnose, jer bez obzira što je Zagreb glavni grad važno je pokazati agencijama što je novo što Zagreb nudi. Za predstavnike HTZ-a u inozemstvu organizirali smo obilazak grada i bili su ugodno iznenađeni koliko se Zagreb promijenio i što sve nudi. Dobrom suradnjom sa turističkim agencijama stvaraju se odnosi koji pouspješuju promociju Zagreba, a samim time i prodaju aranžmana na području Zagreba.
 
UHPA: Kada biste se stavili u poziciju turista, koje biste dijelove i zanimljivosti Zagreba posjetili?
 
A. Tomašević: To bi svakako najprije bili Gornji i Donji grad. Kada putujem u neki grad, volim osjetiti bilo tog grada. Stoga bih u Zagrebu voljela sjesti u Gajevu ili Bogovićevu ulicu ili na Cvjetni trg i gledati kako Zagrepčani uživaju u ispijanju kave. Sigurno bih posjetila Hrvatsko narodno kazalište, tržnicu Dolac i park Zrinjevac. Vozila bih se uspinjačom, a posjetila bih Muzej suvremene umjetnosti i Muzej prekinutih veza. Iako Gornji grad ima manjak kavana, ima jedan šarm upravo u tom zaustavljenom vremenu. 
 
Autorica: Jelena Kostović

Vaši komentari