Loading...

Boris Žgomba: UHPA je u svjetskoj turističkoj javnosti prepoznata i uvažena

12.11.2014
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

UHPA je bila domaćin drugog Svjetskog kongresa predsjednika udruga turističkih agencija u Zagrebu na kojem je okupila oko pedesetak čelnika turističkih udruženja iz 34 zemlje, a ukupno je bilo 120 sudionika. Čast organiziranja ovakvog skupa, predsjednik UHPA-e ocjenjuje kao posebno priznanje radu UHPA-e, a osvrnuo se i na potpisivanje UNWTO-ovog etičkog kodeksa na kojem su prisustvovali glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai i ministar turizma Darko Lorencin

U Zagrebu je od 6. do 8. studenog održan drugi Svjetski kongres predsjednika udruga turističkih agencija u organizaciji UHPA-e, a koji je svojevrsni nastavak prošlogodišnjeg prvog skupa  održanog u Cordobi (Španjolska), u organizaciji španjolske udruge turističkih agencija (CEAV). Zbog čega su Hrvatska i UHPA dobili čast organizirati ovakav jedan skup i koji je njegov glavni cilj?

Prije svega bi želio naglasiti kako smo iznimno ponosni što smo, unatoč velikoj konkurenciji, zadobili povjerenje i priliku organizirati ovaj veoma značajan skup koji ujedno predstavlja i iznimno veliko priznanje za Hrvatsku i hrvatski turizam. Također treba istaknuti kako činjenica da je UHPA dobila priliku organizirati drugi kongres predsjednika nacionalnih udruga turističkih agencija, ujedno predstavlja i posebno priznanje radu UHPA-e, koja je u svjetskoj turističkoj javnosti prepoznata i uvažavana. Cilj kongresa bio je pružiti priliku stručnjacima i profesionalcima iz turizma da razmijene svoja mišljenja o globalnim pitanjima te ocjene svoj učinak na poslovanje i položaj putničkih agencija i turoperatora. Također, ovaj kongres bio je jedinstvena prilika da sudionici dobiju uvid u nove trendove i izazove u turizmu, ali i da razmjene iskustva, ideje i mogućnosti razvoja i poboljšanja u turističkom sektoru. Isto tako treba istaknuti kako je kongres rezultirao velikom promotivnom vrijednošću za našu destinaciju budući da smo putem predsjednika drugih udruga turističkih agencija i turoperatora imali priliku predstaviti Hrvatsku u najboljem svjetlu što će vjerujem privući nove goste iz zemalja koje do sada nisu posjećivale Hrvatsku ili su to činile u malom broju.

 

 

Preko sto predstavnika industrije razgovaralo je o globalnom položaju agencija i njihovoj ulozi u budućnosti. Što, kao predsjednik UHPA-e i potpredsjednik ECTAA-e, očekujete na području poslovanja turističkih agencija, a naročito domaćih, kratkoročno i dugoročno?

Radni dio kongresa bio je podijeljen u tri djela u kojima su se kroz raspravu obrađivale četiri teme: sloboda putovanja, turizam i kanali distribucije, održivi turizam te međunarodni turizam i budućnost zračnog prometa. Turističke agencije u Europi, ali i svijetu se susreću s različitim problemima, od kojih su trenutno najaktualniji razlika u zakonodavstvima, vizna politika i problemi koji iz nje proizlaze, neadekvatna prometna povezanost, sigurnosni problemi (zdravstveni i ostali), ali i brojni drugi. Ove probleme nije moguće riješiti u kratkom roku, jer osim što zahtijevaju značajna financijska sredstva, zahtijevaju i interakciju brojnih sudionika i izvan turističkog sektora. Jedna od pozitivnih strana turizma, i ono što je zajedničko svima, bez obzira na državu iz koje dolazimo, jest činjenica da se kroz usluge turizma stvaraju nove destinacije i omogućuje se ljudima upoznavanje tuđih kultura, načina života, povijesnu, gastronomsku i ostalu ponudu neke destinacije. Upravo su okupljanja kao što je kongres predsjednika idealna prilika da se otvore nove destinacije i pronađu načini kojima će se postići dugoročni ciljevi.

Koji su najveći izazovi s kojima se hrvatske agencije susreću prilikom ulaska na strana tržišta? Po Vašem mišljenju, koje su to nove mogućnosti i prilike za njihov uspješniji nastup i poslovanje na vrlo zahtjevnom i konkurentnom međunarodnom tržištu?

Ono što se uvijek navodi kao prednost i mogućnost dodatnog razvoja turizma u Hrvatskoj i zbog čega smo često na brojnim listama turističkih časopisa i portala su očuvane prirodne ljepote i bogata kulturna i povijesna ponuda. Iako Hrvatska ima veliki potencijal, zbog svoje neprepoznatljivosti na svjetskom turističkom tržištu, godišnje gubimo čak oko 90% potencijalnih gostiju.

Upravo zbog navedenog posljednjih su godina pokrenuti brojni projekti od strane hrvatskih krovnih institucija u turizmu, ali i lokalnih turističkih zajednica, čiji je cilj u suradnji s turističkim agencijama i turoperatorima podignuti prepoznatljivost Hrvatske kao turističke destinacije u svijetu. Ono što je važno i svakako pozitivno je da su svi sudionici turističkog sektora prepoznali potrebu za brendiranjem hrvatskog turizma te osmišljavanjem i nuđenjem specijalnih i dodatnih usluga zbog kojih ćemo se diferencirati od konkurencije.

UHPA  je na kongresu potpisla UNWTO-ovov etički kodeks u turizmu. Što to znači za UHPA-u, članove i koja je poruka UHPA-e prihvaćanjem kodeksa?

UNWTO-ov etički kodeks u turizmu ili globalni etički kodeks za turizam predstavlja deset ključnih načela na kojima se zasniva razvoj turizma, te se istim između ostalog određuju i prava i obveze sudionika u turističkim kretanjima. S obzirom na veličinu i utjecaj turističkog sektora na hrvatsko gospodarstvo, smatram da je želja za boljim i kvalitetnijim definiranjem poslovanja unutar istoga logičan nastavak razvoja turističkog sektora u Hrvatskoj. Potpisivanjem ovog etičkog kodeksa, UHPA i njezine članice pokazuju želju da se poslovanje unutar sektora turizma bolje i kvalitetnije definira i ujednači i to prije svega unutar zemlje, a zatim i između partnera iz različitih zemalja. Važno je istaknuti da je to ujedno i jedan od načina postizanja cilja ujednačavanja zakonodavstva na europskoj, ali i svjetskoj razini.

Zbog čega su ovakvi međunarodni skupovi važni za turističku industriju i očekujete li konkretne pomake kada se radi o pitanjima vezanim za položaj i ulogu turističkih agencija u budućnosti?

Neosporno je da bez obzira na tehnološke i ostale pomake u komunikaciji posljednjih godina uloga turističkih agencija i turoperatora ostaje velika i biti će još i veća u nekim segmentima. Naime, kada se radi o složenim aranžmanima boravka, putovanja ili ostalih vrsta usluga koje koriste gosti, onda je uloga agencija u djelu iskustva i znanja nemjerljiva. U tom kontekstu treba istaknuti da su turističke agencije i turoperatori konsolidatori turističke ponude i sve tehnološke mogućnosti koje danas postoje i njima olakšavaju komunikaciju i dostupnost do gosta. Kao što smo prethodno naveli važnost ovakvih međunarodnih skupova je iznimno velika upravo iz razloga jer omogućuje stručnjacima iz sektora turizma da međusobno izmijene iskustva, ideje, ali i probleme s kojima se susreću tijekom poslovanja. U budućnosti se nadamo da ćemo uspjeti u težnji da osiguramo ujednačeno zakonodavstvo koje bi nam olakšalo i unaprijedilo poslovanje, što se za sada često javlja kao prepreka, budući da iako svi mi djelujemo u istom sektoru, postoje, osim navedenih i značajne kulturološke, ali i gospodarske razlike.

Vaši komentari