Loading...

Franko Beaković: Želim da UHPA bude aktivni sudionik u razvoju ukupne turističke ponude u zemlji

02.10.2012
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Povodom 20. rođendana Udruge hrvatskih putničkih agencija razgovarali smo s Frankom Beakovićem, nekadašnjim predsjednikom UHPA-e

Jedan ste od vinovnika stvaranja UHPA-e koja obilježava 20 godina. Sudjelovali ste aktivno u razvoju UHPA-e, bili ste i njezin predsjednik, što biste rekli o tom vremenu?

 Kad sada razmišljam o tih 20 godina čini mi se da je u stvari bilo jučer iako je evo prošlo dva desetlijeća. Čak se ne mogu sada sa sigurnošću sjetiti gdje je taj nukleus bio, gdje je data ideja da se ide u stvaranje udruženja putničkih agencija u našoj novoj državi, međutim - ako uzmemo u obzir da je to bila 1993. godina, znamo što je u to vrijeme bilo - stvarno je ideja bila originalna, bila je i potrebna, što se u kratkom roku poslije toga osnivanja i vidjelo, jer kao što znate, agencije koje su iz bivše države došle u ovu novonastalu situaciju sa ratom na našim područjima, jednostavno bilo je toliko puno problema vezano i za restrukturiranje samih agencija, ali isto tako što je u osnovi najveći problem i bio - opstanak samih agencija s obzirom da posla nije bilo, ne samo u našoj branši nego i u turizmu, što je razumljivo općenito. Međutim, vrlo interesantno je to da se već u to vrijeme stvaraju nove, privatne agencije, znači naši kolege, dosta čudno, iz kojih razloga su došli na ideju da bi se u onim uvjetima trebali baviti poslom koji najbolje poznaju; tako da je UHPA već u prvoj godini, ne mogu sa sigurnošću reći koliko je to bilo po broju, ali znam da smo imali par stotina agencije koje su se udružile u našu Udrugu i aktivno sudjelovale u njenom organiziranju i u aktivnostima. Ono što je isto tako vrlo značajno, znate da smo u toj našoj branši prenijeli propise iz bivše države, doći na ideju, vrlo brzo smo došli na ideju da bi trebalo raditi na tome da se napravi specijalizirani zakon za putničke agencije, znači izdvojiti poslovanje agencijsko iz onoga što je bilo praksa do sada - iz turizma gdje su sve djelatnosti bile objedinjene mi smo bili došli na ideju i predlagali smo, imali smo podršku Ministarstva turizma vrlo brzo, da počnemo raditi i na stvaranju zakona o turističkom poslovanju koji će u duhu novih okolnosti koje su stvorene, jednostavno što kvalitetnije dati i pravni okvir za tu našu djelatnost. Vrlo se rado sjećam onog zanosa, nošen i entuzijazmom naše tadašnje direktorice gđe. Maje Stanić, entuzijazam koji je vladao među kolegama i članovima u organima UHPA-e, ali i na našim skupštinama te su stvarno davani izvanredni prijedlozi i opet ponavljam, imali smo dobru podršku u Ministarstvu turizma, znam da sam i osobno jako puno radio na zakonu o turističkoj djelatnosti sa stručnim službama Ministarstva UHPA ga je gotovo iznjedrila u potpunosti i on je još i danas važeći uz minimalne promjene koje su se dogodile.

Koja je uloga putničkih agencija u hrvatskom turizmu danas i što bi trebalo učiniti da hrvatska turistička ponuda u budućnosti bude konkurentnija na međunarodnom tržištu?

Vrlo brzo kad je naša aktivnost krenula desio se internet. Jednostavno u tom vremenu znam da smo vodili velike rasprave kamo će agencijsko poslovanje ići u budućnosti. Bilo je dosta i straha. Bilo je ljudi koji su i tada govorili da putničku agenciju kad govorimo o turističkoj usluzi neće biti tako lako moguće zamijeniti. I na sreću evo danas možemo potvrditi da je onaj strah koji smo u onom momentu imali bio neopravdan, jer uz svu online prodaju, sve ovo što se dešava gdje pojedini subjekti u turističkom poslovanju pokušavaju sami putem takvog vida prodaje puniti svoje kapacitete - ne uspijeva se. Putnička agencija je još uvijek nezamjenjiva i jasno da njena uloga danas ne može biti ista kakva je bila nekad, ali niti turistička ponuda danas ne bi smjela biti onakva kakva je bila nekada. Ako govorimo da današnji gost traži ne samo smještajni objekt, ne samo pojedine dijelove turističke usluge, nego traži doživljaj u cjelini koji je vezan za prostor u koji dolazi i jedini subjekt koji to može objediniti je netko tko vlada svim segmentima te ponude, a to su putničke agencije, ali u tom smislu se putničke agencije moraju danas i organizirati jer ako bi ostale na onim premisama koje su nekada bile recept inoagencija da će samo dovoditi goste i uzimati proviziju od takvog posla jasno ne bi bilo ništa. Imamo primjere i na našim prostorima, kod naših članova, vrlo uspješnih, gdje su agencije to shvatile i još uvijek vrlo dobro posluju i nezamjenjive su.

Putujete vrlo često poslovno i privatno. Povjeravate li organizaciju putovanja putničkoj agenciji? Vjerojatno je bilo zanimljivih iskustava i događaja. Možete li izdvojiti neki događaj i osobno iskustvo u koje je značajnu ulogu odigralo znanje i iskustvo putničke agencije odnosno njenog predstavnika?

Dosta sam putovao. To je i sreća, da tako kažem, ovoga našeg posla, na način da su to organizirale putničke agencije - kako domaće tako i inozemne. S obzirom da se radi o agenciji, često sam si i sam organizirao ta putovanja. Međutim, čak bih ja to lakše mogao danas procijeniti s obzirom da sam neko vrijeme u hotelijerstvu gdje surađujemo s velikim brojem putničkih agencija, kako inozemnih tako i domaćih, i iz prve ruke mogu pratiti odnose i zahtjeve gosta u objektu u kojem radim u odnosu na putničku agenciju. Jednostavno, ta uloga je toliko konkretna, toliko potrebna, da gost damo iz saznanja da ima partnera u kojega se u svakom trenutku može pouzdati u svim aspektima njegovog boravka, od dolaska i odlaska, problema koji se mogu pojaviti za vrijem boravka, mislim da je dobro organizirana putnička agencija za njega stvarno onaj oslonac koji mu je vrlo bitan u organizaciji tog putovanja i imam na stotine primjera gdje mi gosti, meni kao hotelijeru, sada pričaju o svom odnosu sa svojim partnerom, a njemu je osnovni partner agencija. Mi smo njemu tu samo mjesto gdje je on došao. Međutim ,on ima nevjerojatno povjerenje u svoju agenciju, u svoga predstavnika, on je gotovo svaki dan s njime i rješava sve njegove potrebe koje koje se pojavljuju, sve njegove zahtjeve.

Koje bi putovanje u vašem životu bilo putovanje iz snova?

Osobno jako volim more, krstarenje, ali otuda praktički i proizlazi ono što ja od boravka u nekom prostoru očekujem. Mislim da je najidealnije putovanje ono gdje gost dođe na prostor koj do tada nije poznavao i gdje može u potpunosti osjetiti duh toga prostora, kulturu toga prostora; dosta značajno je očuvani okoliš - vidim da to gostima nevjerojatno puno znači - danas se to potvrđuje na našim prostorima, ocjenjuje se da je naš prostor još uvijek dobro očuvan tako da misli da bi o tome i ubuduće trebalo voditi jako računa.

Vaša čestitka u povodu 20 godina UHPA-e-.

Što reći? Stvarno svim mojim kolegama, vidim da su i oni koji su radili u vrijeme dok sam ja bio aktivan član UHPA-e još uvijek aktivni, na koncu i današnji direktor, g. Žgomba kao predsjednik, smo bili aktivni učesnici i toga vremena, ja UHPA-i želim da i u narednom periodu ne samo promovira i štiti interes svojih članova, putničkih agencija Hrvatske, nego da bude aktivni sudionik u razvoju ukupne turističke ponude u Republici Hrvatskoj kao ponudi koja je vrlo značajan ekonomski sektor u našoj domovini. Želim da ubuduće, osim što će štititi i promovirati interese svojih članica, radi isto tako vrlo dobro i na razvoju ukupne turističke ponude u Hrvatskoj.

 

Vaši komentari