Loading...

Halal konferencija: Izvrsna prilika za promoviranje regije

06.05.2016
Adria day d.o.o.
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Turistička ponuda i potražnja sve je raznolikija i specifičnija, tržište se ubrzano diverzificira, jedan noviji, a važan segment turističke ponude je i turizam prilagođen muslimanskim gostima

Konferencija o potencijalima i snazi halal tržišta Halal Tourism Conference održana je od 3.- 5. svibnja 2016. u Konyi u Turskoj u organizaciji tvrtke Creative Minds Media LTD čiji predstavnik Bilal Doomah je otvorio konferenciju govoreći o potencijalu halal tržišta i budućnosti konferencije. Konstantan rast halal turizma i mnogobrojni turisti iz islamskog svijeta stvorili su potrebu za organiziranjem susreta certificiranih agencija i hotela, poput ovog s ciljem razmjene iskustava i dogovaranja suradnje.

Na konferenciji je sudjelovao veliki broj posjetitelja s 6 kontinenata i više od 30 zemalja svijeta koji su svojim prisustvom uveličali događaj, pridonoseći raznolikosti i kulturnoj različitosti konferencije.

Unatoč velikom interesu i inicijalnoj potvrdi sudjelovanja na konferenciji, turistički djelatnici iz regije jugoistočne Europe, nisu se u velikom broju odazvali pozivu za konferenciju, prvenstveno zbog  sigurnosne situacije u Turskoj.  Sekundarno, razlog slabom odazivu je i pomicanje termina održavanja, koji se poklapa s početkom turističke sezone u Hrvatskoj. Međutim, nestabilnosti na ovom području nisu učinile konferenciju nista manje posjećenom te se moze reci da je ona ispunila ocekivanja.

Unutar tri dana trajanja konferencije poseban akcent stavljen je na halal destinacije u usponu među kojima su Turska, Indonezija i Malezija, kao i destinacije na prostoru Balkana. Balkansku regiju predstavljala je turistička agencija Adriaday iz Opatije,  jedna od pet agencija u Hrvatskoj s halal certifikatom.  Na konferenciji su predstavili svoj brend Halal Friendly Holidays, specijalizirane ture za muslimanske goste  u destinacijama na prostoru Hrvatske i okolnih zemalja.

Značaj konferencije potvrđuju uvaženi posjetioci, poput ministara turizma Turske, UAE, Saudijske Arabije, Omana, Egipta, Bahreina, Katara, Libanona, Libije, Palestine, Alžira, Jemena, Tunisa, Somalije te mnogobrojni ostali uvaženi gosti, posjetitelji i predavači.

Radionice kao prilika za učenje

Osim izlagačkog dijela konferencije, interesantne su i radionice iz različitih područja halal turizma. Ukupno je održano 8 radionica, neke od najosebujnijih ukratko su predstavljene.

Radionica o tehnologiji i njenom utjecaju na halal turizam otkrila je najnovije izazove kako što bolje iskoristiti modernu tehnologiju u brendiranju halal proizvoda i usluga te prodaji istih. Posebno su obrađene  mobilne aplikacije kao idealan primjer iskorištavanja tehnologije u turističke svrhe. Jedan od najzanimljivijih primjera sve veće zastupljenosti tehnologije u turizmu je Emoji room service aplikacija koja gostima omogućava da prime željenu uslugu jednostavnim slanjem emotikona tražene usluge  na recepciju hotela.

Posebno je važna bila radionica na kojoj su kompanijama iz europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, s izvrsnim potencijalom za širenje upravo u ovom sektoru turizma pružene informacije o certificiranju te marketinškim aktivnostima vezanim uz širenje svijesti o potencijalu i vrijednosti tržišta.

Hrvatska se sve više kreće u ovom smjeru što potvrđuje i organiziranje World Halal Day manifestacije u studenom ove godine u Opatiji. 

Hoteli prilagođeni muslimanskom tržištu

Što se tiče hotelskog sektora, bilo je govora o neiskorištenim plažama i lokacijama koje su pogodne za izgradnju novih hotela te o mogućim i poželjnim investicijama. Pokrenuta je diskusija o  odvajanju plaža za muškarce i žene, te  su izneseni prijedlozi na tragu već postojećih hotelskih objekata poput Adenya hotels & resorts. Svakako da je ova tema interesantna hrvatskim hotelijerima, budući da zasad 13 hotela ima halal certifikat, te su u ovom trenutku još nekoliko u procesu certificiranja.

Novi vid halal turizma je turizam za mlade muslimane tako da je poseban fokus konferencije i na tome. Pobliže se objasnio ovaj trend, kako se spremiti za njega te kako razumjeti potrebe generacije Y.  Postoje brojni mladi muslimani željni  istraživanja drugih kultura, odmora, ali i obrazovanja u europskim zemljama.

Budući da se radi o tržištu, koje broji 150 milijuna turista godišnje, za Hrvatsku, koja je jedna od hit turističkih zemalja svijeta, ovo tržište je itekako primamljivo. Već sad su najavljene i naredne konferencije istog organizatora, koje će se održati 2017. u Kataru i Turskoj, a 2018. u Južnoafričkoj Republici, Kataru, Indiji i Turskoj, što su sve ciljana tržišta za hrvatske destinacije, pa ne čudi da će odaziv hrvatskih kompanija i institucija na predstojećim događanjima, prema najavama, biti veći a poduzeti su i prvi koraci u tom smjeru.

Jedan od glavnih zaključaka, kojeg su se svi govornici manje-više dotakli, jest potreba da se nove destinacije otvore ovom vrijednom tržištu. Neki od voditelja radionica su posebno naglasili da klasične i ustaljene destinacije, nisu dovoljne kako bi se pokrila velika potražnja i želja muslimana za putovanjem.  U ovoj činjenici i zaključku  leži veliki potenijal naše regije, a pritome naročito Hrvatske, kao neotkrivene i nedovoljno istražene destinacije iz perspektive muslimanskih gostiju.
Svi upiti o konferenciji mogu se poslati na e-mail halaltourismconference@adriaday.com ili pozivom na 095 8119998 i 051 582038.

Više o samoj konferenciji možete pogledati na Halal Tourism Conference.

Vaši komentari