Loading...

HUT predstavio Turistički impuls Q3 2019

01.10.2019
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Većina domaćih hotelsko-turističkih kompanija očekuje nastavak rasta pokazatelja i u posezoni

Hrvatska udruga turizma (HUT) 1. listopada predstavila je Turistički impuls Q3 2019 - treće izdanje prve redovne publikacije o ključnim trendovima u hrvatskom turizmu. Treće izdanje Turističkog impulsa donio je rezultate ankete najvećih hrvatskih turističkih kompanija, koje sudjeluju sa 76 % u ostvarenoj dobiti u djelatnosti smještaja u Hrvatskoj, a te rezultate predstavio je direktor HUT-a Veljko Ostojić.

Prema podacima od prošlog tjedna, Hrvatska je od početka godine do sad zabilježila rast dolazaka od 4,33 % i rast noćenja od 1,84 %. Vodeće hotelsko-turističke kompanije u prvih osam mjeseci ove vrlo zahtjevne turističke sezone ostvarile su rast poslovnog prihoda od 5,4 % u odnosu na prošlu godinu.

"Sezona je potvrdila ranije najave turističkih stručnjaka prema kojima će na daljnji rast, u situaciji povratka istočno mediteranskih tržišta, posebno Turske, moći računati samo oni koji kontinuirano investiraju u kvalitetu i aktivno upravljaju svojim turističkim proizvodom", rekao je Veljko Ostojić s naglaskom kako su hotelsko-turističke kompanije ostvarile rast zahvaljujući pojačanim ulaganjima u kvalitetu koja su omogućila rast cijena, dodatnim prodajno-marketinškim aktivnostima i posljedičnim intenziviranjem "last-minute" rezervacija. 

Većina vodećih domaćih hotelsko-turističkih kompanija, kazao je Ostojić, očekuje nastavak rasta pokazatelja i u posezoni. Većina hotela i kampova očekuje veći volumen rezervacija u posezoni u odnosu na prošlu godinu, i to hoteli između 2 i 6 %, a kampovi između 1 i 9 %. Pad rezervacija između 2 i 8 % očekuje većina apartmanskih naselja (63 %) i tek nešto više od petine obuhvaćenih hotela i kampova.

Direktor HUT-a i ovoga puta se dotakao teme visoke stope PDV-a u Hrvatskoj naglasivši kako je smanjenje PDV-a kao prvi korak stvaranja konkurentnog okruženja za turizam."Kako smo i najavljivali, ova sezona je pokazala da je razdoblje visokih stopa rasta u turizmu iza nas i da slijedi borba za svakog gosta. Želimo li zadržati poziciju na turističkoj karti, uvjeti poslovanja u turizmu se moraju poboljšati. To su nužno povećanje kvalitete smještaja i ukupne ponude te zadržavanje postojećih i privlačenje novih kvalitetnih kadrova. U tom kontekstu na najavljeno smanjenje PDV-a na pripremu i posluživanje jela u ugostiteljskim objektima gledamo kao na prvi korak u smjeru hvatanja konkurentnosti domaćeg turizma sa zemljama u okruženju", rekao je Ostojić.

Na kraju je direktor HUT-a Ostojić naveo kako je Hrvatska ipak uspjela završiti sezonu u blagom plusu, no isključivo, zahvaljujući vodećim domaćim hotelsko-turističkim kompanijama koje su pojačanim ulaganjima u kvalitetu omogućile rast cijena te dodatno poboljšale prodajno-marketinške aktivnosti, što je rezultiralo većim brojem "last-minute" rezervacija.

Više pročitajte ovdje.

Izvor: Index

Foto: HUT

 

Vaši komentari