Loading...

Intervju: Suzana Marić, direktorica hotela Dubrovnik u Zagrebu

02.11.2010
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Udruga hrvatskih putničkih agencija nedavno je u pridruženo članstvo primila hotel Dubrovnik, iza kojeg stoji tradicija još od 1929. godine. Ulazak u članstvo UHPA-e i promjene u hotelu Dubrovnik prokomentirala je direktorica društva Suzana Marić.

 

 
UHPA: Prije nekoliko mjeseci došli ste na čelnu poziciju hotela Dubrovnik, koji zauzima središnje mjesto u gradu Zagrebu. U kojem ćete smjeru, kao direktorica društva, voditi hotel Dubrovnik?
 
S. Marić: Moj prvi i osnovni cilj je da poboljšam prodaju, kao i punjenje kapaciteta hotela Dubrovnik, jer na taj način zadovoljavam potrebe vlasnike. Ukoliko se to uspješno provede, onda mogu računati na potporu za preuređenje samog objekta. Htjela bih da se ovaj hotel, koji ima četiri zvjezdice, zadrži na tome i da bude ono što bi jedan hotel na Trgu bana Jelačića trebao biti - moderan hotel u najstrožem centru grada, ali i tradicionalni hotel, jer postoji više od 80 godina. Moja je vizija da to deveto desetljeće u kojem se sada nalazimo obilježimo kao moderan hotel u modernom gradu. Da bi hotel bio moderan nije dovoljno samo obojiti zidove, staviti tapete i promijeniti tepihe, već to podrazumijeva i tehničku opremljenost hotela, sofisticirane uređaje po sobama i javnim prostorima hotela, kao i dvoranama. Nakon 24 sobe i sedam apartmana koje smo preuredili, namjeravamo urediti i kongresnu dvoranu i napraviti jedan multifunkcionalni polivalentni kongresni centar sa nekoliko dvorana, koje se mogu pretvoriti u jednu plenarnu dvoranu kapaciteta za 350 do 400 osoba, ovisno o funkciji koju klijent treba. Što se tiče kongresnog centra, ciljna grupa gostiju su nam prvenstveno Zagrepčani i mislim da je to od najvećeg značaja za građane Zagreba, jer je to prostor koji ima pogled na Trg bana Jelačića i sve ono što se u gradu, odnosno državi, događa. Ta prostorija mora zadržati svoju „prirodnu ljepotu“ i treba se prilagoditi modernom Zagrepčaninu, ali i modernom Europljaninu, odnosno svjetskom poslovnom čovjeku. Uz kongrese, ciljna skupina su nam i vjenčanja, proslave, seminari i razna događanja. Ukratko, orijentirat ćemo se na MICE ponudu.
 
UHPA: Jeste li već uveli neke promjene što se tiče ponude hotela Dubrovnik?
 
S. Marić: Surađujemo s puno turističkih agencija i turoperatora, a za sada su u hotelu najčešći „leisure“ i poslovni gosti, što je sigurno zahvaljujući najboljoj lokaciji u gradu Zagrebu, ali i kvaliteti usluge. Možete imati najbolju lokaciju, ali ako gost nije zadovoljan uslugom koju dobiva, onda to nije ono što hotel treba imati. Sukladno tome, odlučili smo se na uređenje određenog broja smještajnih jedinica s namjerom da ih prilagodimo poslovnim ljudima, ali i turistima. Kada govorimo o kvaliteti, ne bi se radilo o velikim odstupima, ali kada govorimo o ponudi soba, došlo bi do velikih promjena. Tako bi, na primjer, sobe namijenjene poslovnjacima bile nešto veće i komfornije za rad. Važno je istaknuti kako nismo striktno gradsko-poslovni, već smo i vrlo turistički hotel, jer kod nas odsjeda puno turističkih grupa za čije smo potrebe prilagodili jelovnike. Uveli smo konzumaciju zdravih sokova, vrhunsku ponudu kolača i slastica u kavani, a imamo i jelovnike zdrave hrane s izborom salata. Cilj nam je bio zadovoljiti sva tri bitna segmenta gostiju – domicilno stanovništvo, turiste i poslovne ljude.
 
UHPA: Koji su Vaši planovi za daljnji razvoj hotela?
 
S. Marić: Za sljedeću godinu u planu imamo srediti staklenu fasadu, krovište, recepciju i lobby bar, kao i dio soba, koje trebamo oplemeniti sa novom ponudom. To je značajna investicija, ali bitno je naglasiti da se ne radi samo o investiciji u objekt, već i u ljude. Radimo na edukaciji osoblja, na način da ih nastojimo obučiti kako prihvatiti nove stilove života, trendove i stavove u životu i u poslovanju jednog hotela. Ne radi se samo o stručnom usavršavanju, već i na njihovim životnim pristupima.
 
UHPA: Hotel Dubrovnik je nedavno postao pridruženi član Udruge hrvatskih putničkih agencija. Kakvu vrijednost vidite u tom članstvu?
 
S. Marić: Prije svega, jako vjerujem u odnos agencije i hotela, jer oni jedno bez drugoga ne mogu. Mnogi se hoteli opredjeljuju na to da treba smanjiti suradnju s turističkim agencijama i više raditi direktno. To je američki pristup u poslovanju, koji prema mome mišljenju, nije zaživio u Europi. Za vrijeme recesije, kada je jako pao corporate business, hotele je spasio segment koji dolazi preko turističkih agencija i turoperatora. Prije će netko iz daleke destinacije u Hrvatsku doći kao turist, nego poslovno.
 
UHPA: Na koji način planirate suradnju sa hrvatskim receptivnim turističkim agencijama u smislu punjenja kapaciteta hotela Dubrovnik?
 
S. Marić: Imamo jako dobre odnose sa turističkim agencijama i želja nam je nastaviti takve odnose. Što se tiče poslovne politike hotela, rado bismo imali odnos da 50 posto poslovanja ostvarujemo u suradnji s turističkim agencijama, a ostalih 50 posto u suradnji sa drugim segmentima. Ono što nam je bitno je da postoji lojalnost i s jedne i s druge strane. Često bi nam prioritetnije i poslovno isplativije bilo ne uzeti turističke grupe preko turističkih agencija, već imati korporativne klijente. Ipak, mislim da bi u tom slučaju u nekim dijelovima godine bili prazni. Jedna od boljki Zagreba je da ima sezonalnost što se tiče punjenja kapaciteta, jer nije kao neki svjetski gradovi, poput Beča ili Pariza, cjelogodišnje jednako popunjen. Želimo imati dobru suradnju sa turističkim agencijama, a ona se postiže komunikacijom. Ako nema komunikacije, onda nema ni suradnje.
 
UHPA: Koja je Vaša poruka turističkim agencijama – članicama UHPA-e?
 
S. Marić: Moja je poruka da se što više nalazimo i što više komuniciramo, jer je to najvažnije za dobru suradnju. Da bi se kontakti što bolje razvijali, treba se što više družiti i iznositi stavove jednih i drugih. U Zagrebu se događa nešto što su druge države u nekim drugim gradovima prebolile. Zagreb trenutno ima priličan broj hotela, a tržište je vrlo limitirano. O tome govori i prosječna godišnja popunjenost grada Zagreba, koja jest narasla u odnosu na prošlu godinu do danas, ali mislim da to nije zadovoljavajuće za niti jednog hotelijera. Mnoge agencije, prvenstveno agencije iz inozemstva, su to iskoristile na način da su „nametnule“ značajno niže cijene koje jedva da pokrivaju troškove hotelijera. Nije hotelijersko poslovanje u Parizu jednako hotelijerskom poslovanju u Zagrebu, jer svi imamo različite PDV-e, spomeničke rente, komunalne naknade i slično. Ako netko u Budimpešti da određenoj agenciji cijenu koja je na razini cijene soba koju, na primjer, imamo mi kad su prazne, onda nema isplativosti. Ja sam protiv preniskih cijena, ali sam i za ravnopravnost u poslovanju i podjeli dobiti. Zato je vrlo bitno ostvariti dobru komunikaciju između turističkih agencija i hotelijera i mislim da UHPA u tome može značajno doprinijeti. Ujedno, mislim da bi se UHPA trebala povezati sa UPUHH-om (Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske) i sve one bitne stvari vezane za poslovanje raspraviti te, isto tako, podijeliti kontinentalna poslovanja i poslovanja na Jadranu, jer to nije isto. 
 
Autorica: Jelena Kostović

Vaši komentari