Loading...

Intervju: Đurđica Šimičić direktorica TZ Grada M. Lošinja

13.12.2010
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Važna nam je potpora UHPA-e u inovacijama koje imamo u našem poslovanju, kao suradnja na koncepciji novog image prospekta. Upravo potpora UHPA-e na edukaciji novih DMC i stvaranju turističkih paketa i doživljaja pokrenula je „lavinu inspiracije“ kod naših Lošinjana. Smatram da strukovne udruge trebaju usko surađivati s nama u Turističkoj zajednici, te stvarati mogućnost dvosmjerne komunikacije, istaknula je Šimičić u razgovoru za UHPA-u.

UHPA: Kako ocjenjujete ovogodišnju turističku sezonu na Malom Lošinju te koja su Vaša očekivanja sljedeću godinu?

 Đ. Šimičić: Za 2010. turističku godinu možemo reći da je ispunila očekivanja i planove. Uspješnost turističkih rezultata turistička zajednica ocjenjujem na osnovi turističkih dolazaka, noćenja i zadovoljstvo gostiju. Ostvarili smo preko 2 milijuna turističkih noćenja,te preko 250.000 dolazaka, produžili boravak gostiju na Lošinju. Međutim, moram naglasiti da Lošinj ima jake potencijale i mogućnosti, kao i jaču pred i posezonu, te iskorištavanjem komparativnih prednosti iz godine u godinu kvalitativno i kvantitativno pojačava uspješnost.
 
UHPA: Izdali ste novi image katalog M. Lošinja za 2011. Što je novo u ponudi Malog Lošinja kao destinacije?
 
Đ. Šimičić: Image katalog smo izdali u skladu s novim vizalnim identitetom. Cilj prezentiranja novog image kataloga našim gostima bio je otvoriti destinaciju, prezentirati Lošinj kao cjelogodišnju destinaciju, poželjnu za dolazak i boravak tijekom cijele godine. Međutim, za taj cilj potrebno je da Lošinj stvarno živi cijelu godinu, da imamo otvorene hotele sa sadržajima, restorane, dobre trajektne veze s kopnom, sportske sadržaje koje gosti koriste u zimskim mjesecima, destinacija mora odraditi sve pripremne radnje za dolazak gostiju. Osim toga, u image katalogu smo u suradnji s UHPA-om i našim turističkim članicama objavili destinacijske turističke pakete, doživljaje koje pružamo gostima na lošinjskom arhipelagu. Objedinili smo svu ponudu na jednom mjestu, što smatramo velikim pomakom u destinacijskom managementu, odnosno sinergiji hotelijera, DMC i kampova s turističkom zajednicom. Upravo ovakav stav, stvara pretpostavku za jedinstvenom prezentacijom na tržištu, kao jedinu pravu mogućnost kvalitetnog predstavljanja destinancije doživljaja, te mogućnosti da sva čula uživaju – osjeti, dotakni, osluhni, okusi, udahni, pogledaj – Lošinj.
 
UHPA: Koje biste druge projekte izdvojili kao značajne za daljnji uspješan razvoj i promociju Malog Lošinja?
 
Đ. Šimičić: 250 manifestacija godišnje, projekti Miomirisi i okusi Lošinja, Arhipelag najzvjezdanijeg neba, Lošinjskim jedrima oko svijeta, 125 godina zdravstvenog turizma, Mirisi otočne janjetine, Fešta lošinjske kuhinje, Izvrsnost u turizmu (programi edukacije), Aromaterapije u suvremenom životu (korištenje otočnih eteričnih ulja), Adrianova miomirisna kuhinja i mnogi drugi. Projekte realiziramo u suradnji s Gradom i partnerima u gradu, a to su proizvođači suvenira, udruge ovčara, maslinara, liječnicima, aromaterapeutima, pomorcima, povijesničarima, ugostiteljima, dječjim vrtićem, osnovnom i srednjom školom, svima koji žele raditi i konkretno doprinijeti razvoju Lošinja. Svi su dobrodošli, ali iza otvorenih vrata Turističke zajednice uvijek stoji isti cilj – postići konkretne rezultate.
 
UHPA: Jesu li hrvatske turističke agencije prepoznale potencijale M. Lošinja? Kako ocjenjujete tu suradnju i što biste posebno kao direktorica TZ M. Lošinja poručili hrvatskim receptivnim turističkim agencijama?
 
Đ. Šimičić: Smatram da se pomaci osjećaju, ali misim da se i mi kao destinacija trebamo konkretnije predstaviti hrvatskim turističkim agencijama i one trebaju bolje upoznati Lošinj. Mislim da je jako važno da osoba koja prodaje Lošinj zna točno odgovoriti na svako, pa i detaljno pitanje, da stvori povjerenje gosta, te time uspješnije proda određeni aranžman. Mislim da je to moguće samo ukoliko je stvarno bio na otoku, doživio ga i vjeruje da prodaje odličan proizvod. Mislim da je potrebno kontinuirano pozivati agencijske partnere da dođu na Lošinj i dožive ljepotu, sadržaje, mogućnosti koje pružamo gostima - ta je poveznica jako važna. U isto vrijeme, bitna je komunikacija nas sa Lošinja s agencijama, kako bi se aranžmani i ponuda prilagodili potrebama tržišta.
 
UHPA: Kako surađujete s UHPA-om i na kojim projektima?
Đ. Šimičić: S UHPA-om surađujemo već niz godina, međutim zadnje vrijeme smo intenzivirali suradnju. Važna nam je potpora UHPA-e u inovacijama koje imamo u našem poslovanju, između ostaloga suradnja na koncepciji novog image prospekta. Upravo potpora UHPA-e na edukaciji novih DMC i stvaranju turističkih paketa i doživljaja pokrenula je „lavinu inspiracije“ kod naših Lošinjana. Prodajemo prekrasnu destinaciju prepunu sadržaja, ali je jako važno složiti dobar program, koji mora biti jednostavan, a opet privlačan i gostu stvoriti želju za ponovnim dolaskom. Smatram da strukovne udruge trebaju usko surađivati s nama u Turisitčkoj zajednici, te stvarati mogućnost dvosmjerne komunikacije.
 
UHPA: Često ističete važnost stalne edukacije u podizanju razine kvalitete usluga. Koji su to programi koje ste organizirali i koje planirate organizirati u budućnosti?
 
Đ. Šimičić: Izvrsnost u turizmu s Centrom za razvoj osobnosti i kvalitete, Dizajn interijera – za privatne iznajmljivače, Adrianova miomirisna kuharica – edukacija o gastronomiji, edukacija turističkih vodiča, kulturne ture za iznajmljivače u suradnji s Lošinjskim muzejom, organiziramo Miomirisne kvizove i radionice s vrtićem, OŠ i Srednjom školom, radionica za autohtone proizvođače s Hrvatskim farmerom, učenje stranih jezika za iznajmljivače – nastavak suradnje s školama stranih jezika, uređenje interijera u privatnim apartmanima i sobama – suradnja sa dizajnerima, edukacija ugostitelja ( sommelijera ) , kao i edukacija proizvođača autohtonih otočnih suvenira – poticaj TZ za certificiranjem Hrvatski otočni proizvod.
 
UHPA: Možete li nam reći nešto više o suradnji s UNWTO-om i komentirati nedavni poziv UNWTO-a da TZ M. Lošinja postane članom Mreže znanja, ove ugledne svjetske organizacije?
 
Đ. Šimičić: TZ Grada Malog Lošinja prije godinu dana je postala pridružena članica UNWTO-a. Smatramo da je time iskazana velika čast i za Lošinj i za Hrvatsku. Sudjelujemo na svjetskim kongresima UNWTO-a, imamo mogućnost prisustvovati sastancima na kojima razne destinacije svijeta prezentiraju put do uspjeha, načine rješavanja problema u praksi, te način komunikacije u destinaciji. Ponekad su to primjeri velikih zemalja, poput Kine, Tajlanda, Španjolske, a ponekad gradova malih poput Malog Lošinja. Za nas je veliko iskustvo biti u društvu najboljih, učiti i izmjenjivati mišljenje sa svjetskim stručnjacima. Vjerujemo da ćemo uskoro i mi imati mogućnost prezentacije naših iskustava na kongresima, te time promovirati Lošinj, Kvarner i Hrvatsku. Poziv u Mrežu znanja UNWTO-a bio je iznenađenje, a dobili smo ga nakon što smo prezentirali novitete u radu Turističke zajednice u 2010. godini. Reference da smo pridružene članice UNWTO-a, te članovi Mreže znanja UNWTO-a i u zemlji i u svijetu otvaraju nam mnoga vrata.
 
UHPA: Na Danima hrvatskog turizma u Rovinju proglašeni ste direktoricom godine u sustavu turističkih zajednica. Kakav značaj ima ova nagrada za Vas?
 
Đ. Šimičić: Biti direktorica godine, izuzetna je čast i ponosna sam ovom nagradom. Iskreno, tek kada se stavi na papir što smo sve napravili u ove četiri godine od kada sam u TZ-u, koliko smo projekata započeli, ostvarili, koliko suradnika imamo u Lošinju i šire, popis nagrada koje smo ostvarili, i nas same iznenadi. Ponekad, nošeni žarom posla, uživanjem u turizmu, rješavanjem problema, nismo svjesni kvalitete našeg rada. Kažem „mi“ i to ne slučajno. Iako sam primila osobnu nagradu, ovo je nagrada i mojim suradnicima u uredu, gradonačelniku i cijelom Lošinju. I uz najveći entuzijazam, znanje i profesionalnost, uspjeh dolazi samo zajednišvom, sinergijom, povjerenjem i velikim radom. Ono što me posebno dirnulo, to je priznanje mojih kolega, iskreni stisak ruke, jer samo oni znaju koliko je truda i upornosti potrebno da bi se postigli rezultati. JK

Vaši komentari