Loading...

IZTZG istraživanje: „Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS HRVATSKA 2019.“

08.01.2021
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Izrađena je i interaktivna mrežna stranica na kojoj su prikazani rezultati istraživanja o obilježjima turističke potražnje

Institut za turizam je izradio interaktivnu mrežnu stranicu na kojoj su prikazani rezultati istraživanja o obilježjima turističke potražnje „Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS HRVATSKA 2019.“. Stranica je namijenjena svima koji žele imati pristup kvalitetnim i relevantnim podacima o obilježjima, stavovima i potrošnji turista koji posjećuju Hrvatsku.

Istraživanje turističke potražnje TOMAS ima u Hrvatskoj tradiciju dulju od 30 godina i jedno je od najstarijih kontinuiranih istraživanja obilježja posjetitelja u Europi. Riječ je o nizu longitudinalnih istraživanja obilježja, stavova i potrošnje turista u Hrvatskoj čiji je metodološki okvir postavio Institut za turizam davne 1987. godine.

Ustrajući  na  širenju  obuhvata  istraživanja,  u  2019.  godini  pokrenuto  je  prvo  nacionalno  istraživanje  obilježja turističke potražnje u Hrvatskoj pod nazivom “Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj“ ili, kraće, TOMAS Hrvatska 2019. Istraživanje je po prvi put provedeno na području cijele Hrvatske, obuhvaćajući tako prvi puta i turističku potražnju u kontinentalnim destinacijama. Također, istraživanje je po prvi put trebalo obuhvatiti cjelogodišnju turističku potražnju jer su se podaci trebali prikupljati od svibnja 2019. do svibnja 2020. godine. Međutim, prikupljanje podataka je zaustavljeno u ožujku 2020. godine uslijed pandemije uzrokovane novim koronavirusom i posljedično, ograničenja mobilnosti ljudi diljem svijeta.

Usprkos nešto manjem vremenskom obuhvatu istraživanja, istraživanjem je ipak obuhvaćena i turistička potražnja izvan glavne (ljetne) turističke sezone. Time se istraživanja TOMAS nastavljaju prilagođavati zabilježenim promjenama u turističkoj ponudi i kretanju turističke aktivnosti u Hrvatskoj, prije svega širenju turističke ponude i turističke aktivnosti na kontinent i izvansezonsko razdoblje. Pri tome je važno naglasiti da je u segmentu ljetne turističke potražnje u primorskim destinacijama istraživanje TOMAS Hrvatska 2019. nastavak kontinuiranog istraživanja TOMAS Ljeto te i dalje omogućava donošenje zaključaka o trendovima ljetne turističke potražnje.

Izdvojeno iz sažetka istraživanja

Istraživanje je provedeno na uzorku od 13.582 ispitanika u hotelima, hostelima, kampovima i obiteljskom smještaju u 143 mjesta diljem Hrvatske, a obuhvaćeni su domaći gosti i gosti s 24 najvažnija emitivna tržišta.

More (81%) i priroda (56%) su najvažniji motivi dolaska u Jadransku Hrvatsku, slijede city break (24%), touring (21%), sport i rekreacija (15%), kultura i umjetnost (13%), gastronomija (7%), zabava i festivali (6%) te niz drugih motiva. U Kontinentalnoj Hrvatskoj najzastupljeniji motivi dolaska su priroda (32%), touring (26%), city break (26%), sport i rekreacija (24%), posao (22%), kultura i umjetnost (16%), planinarenje i sela (po 10%), gastronomija (7%), manifestacije i događanja (6%) i drugi.  

Više od 50% inozemnih gostiju već je posjetilo Hrvatsku tri ili više puta (52% u Jadranskoj i 33% u Kontinentalnoj Hrvatskoj). Ljepota prirode i krajolika, ljepota mjesta, osobna sigurnost, atmosfera i ugođaj te gostoljubivost lokalnog stanovništva najbolje su ocijenjeni elementi ponude Hrvatske.

Prosječna dnevna potrošnja turista u destinaciji po osobi i noćenju iznosi 98 eura  (115 eura u Kontinentalnoj i 97 eura u Jadranskoj Hrvatskoj).

Cijelo istraživanje dostupno je ovdje.  

Izvor i foto: IZTZG

 

Vaši komentari