Loading...

Je li Hrvatska spremna za turiste iz zemalja Arapskog poluotoka?

29.04.2014
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Troše 13 tisuća dolara na desetodnevnom putovanju, za Hrvatsku ne znaju, ali poželjni su im naši glavni konkurentni na Mediteranu, pokazalo je istraživanje Instituta za turizam

Za Hrvatsku su tradicionalno najvažnija emitivna tržišta europske zemlje, dok je broj noćenja i dolazaka turista s dalekih tržišta, uključujući i GCC zemlje (Bahrein, Katar, Kuwait, Oman, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati), još uvijek zanemariv, pokazalo je istraživanje Instituta za turizam iz Zagreba provedeno u  Kataru i Ujedinjenim Arapskim Emiratima tijekom 2013. godine.

Nedovoljna promocija i slaba ponuda

Istraživanje je pokazalo da turisti s Arapskog poluotoka na desetodnevnom putovanju potroše oko 13 tisuća dolara po osobi, borave u hotelima visoke kategorije, a Hrvatsku zaobilaze zbog nedovoljne promocije, proizvodnog portfelja hrvatskog turizma, koji samo dijelom odgovara potražnji GCC turista, i viznog režima.

Hrvatska nepoznanica, konkurenti hit

Tako velika većina ispitanika, čak njih 95 posto, nikada nije bila u Hrvatskoj i, 's obzirom da Hrvatska nije razvila prepoznatljiv nacionalni brend, ispitanici su je najčešće povezivali s drugim državama kao što su npr. Rusija, Jugoslavija, Bosna i Hercegovina i Albanija ili čak s cijelim kontinentima, npr. Afrika ili Europa', navodi se u priopćenju Hrvatsko-katarske udruge i Instituta za turizam.

Ipak, velika većina bila je upoznata s ponudom naših glavnih konkurenata. S turističkom ponudom Turske bilo je upoznato 31% posto ispitanika, Italije 30% i Španjolske 23%. Manje od 1% ispitanika je bilo upoznato s turističkom ponudom Hrvatske. Najveći broj ispitanika je izjavio da želi posjetiti Italiju (27%), Španjolsku (23%) i Tursku (20%). Samo 3% ispitanika je izjavilo da želi posjetiti Hrvatsku. Mali interes potvrđuju i rezultati prema kojima je prošle godine zabilježeno tek nešto više od 2.700 dolazaka turista iz GCC zemalja.

Razvoj i Halal kvaliteta

Ipak, nije sve tako sivo jer kako ističu u Hrvatsko-katarskoj udruzi i Institutu za turizam: „Osnovne pretpostavke za plasman hrvatskog turističkog proizvoda na GCC tržište postoje, prvenstveno kroz ozbiljno uređen sustav uspostavljanja halal certifikata Centra za certificiranje halal kvalitete u Hrvatskoj“.

Ističe se kako je naglasak istraživanja bio usmjeren na trenutni imidž Hrvatske i razvojni potencijal te da dobiveni rezultati mogu koristiti cjelokupnom gospodarstvu jer bez pozitivnog imidža i  izvoza proizvoda/usluga Hrvatska će, na spomenutom tržištu, ostati na marginama, komentirala je rezultate voditeljica istraživanja Katarina Miličević.

Predsjednik Hrvatsko-katarske udruge, Danijel Koletić je naglasio kako je ovo istraživanje važno ne samo za Republiku Hrvatsku, već i cijelu regiju jer pokazuje temeljne smjernice i mogućnosti koje nam na području turizma otvaraju tržišta zemalja u Zaljevu. (np)

Vaši komentari