Loading...

Još jedan veliki uspjeh Muzeja Hrvatskog zagorja - Sudionici u EU projektu eCultvalue

14.09.2012
Muzeji Hrvatskog zagorja
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Nakon potpisivanja ugovora s Ministarstvom regionalnog razvoja i europskih fondova za dodjelu tehničke pomoći za dva kapitalna projekta Muzeja Hrvatskog zagorja, iz Bruxellesa stiže još jedna dobra vijest za muzealce.

Europska komisija odobrila je grant za projekt eCultvalue u iznosu od 850.000 eura.  Ravnateljica Muzeja Hrvatskog zagorja, Goranka Horjan, kao Predsjednica Europskog muzejskog foruma, aktivni je sudionik u projektu pa će se tako i jedna od predviđenih radionica održati u Hrvatskoj, u Muzejima Hrvatskog zagorja. Osim Europskog muzejskog foruma partneri u projektu su European Society of Concurrent Enterprising Network, Research and Innovation, Centre in Information, Communication and Knowledge Technologies ATHENA, European Multimedia Forum, Association for Culture and Education KIBLA i Cultural Heritage on Line. Ostali partneri u projektu dolaze iz više zemalja  - Velike Britanije, Italije, Grčke, Slovenije i Francuske.

Predviđeno trajanje projekta je 24 mjeseca a u tijeku su pregovarački postupci s predstavnicima Europske Komisije. Potpisivanje ugovora očekuje se u listopadu 2012. Projekt je prošao evaluaciju Europske komisije u okviru programa Support Action koji financira projekte u iznosu do 100% svih troškova.

Ciljevi projekta su izgradnja novog pristupa i sinergija kako bi se povezali svi ključni dionici i objedinili napori europskih istraživačkih programa koji su usmjereni na  kulturne sadržaje koji koriste nove tehnologije. Cilj je uspostaviti suradnju između sektora baštine, posebno u  muzejima i ICT sektora koji vode ka boljem razumijevanju potreba i mogućnosti. Žele se identificirati primjeri dobre prakse, metode i rješenja koji će osigurati nova iskustva namijenjena korisnicima. Nmajera je povećati dostupnost baštine stvarnim i virtualnim posjetiteljima što donosi višestruke koristi muzejskom sektoru, poduzetnicima iz područja novih tehnologija i samim korisnicima.

U 21. stoljeću jedan od osnovnih trendova jest povećanje dostupnosti informacijama i pa tako i u muzejima. Interakcija s korisnicima povezuje muzeje s drugim strukama, a nove okolnosti zahtijevaju stalnu pozornost muzealaca usmjerenu na područja s kojima ranije nisu imali mnogo zajedničkih aktivnosti, poput ekonomije ili novih tehnologija. 

ECultvalue projekt slijedi te nove zahtjeve. Jedan od važnijih trendova, koji se sve više javlja, tzv. crowdsourcing, predviđen je kao model u sklopu projekta.  Sam proces nadilazi ono što se danas smatra interakcijom pa otvara mogućnost muzejima, ali i drugima, pozivati javnost na aktivno uključivanje u programe koji im se nude. Pored sudjelovanja velikog broja zainteresiranih, moguće je u procesu dobiti podršku raznih stručnjaka koji mogu ponuditi specijalizirane usluge. Novi trendovi zagovaraju pokretanju partnerstva muzeja s profitnim tvrtkama i u tome eCultvalue donosi inovativna rješenja jer omogućuje dobru suradnju javnih i privatnih dionika.  Još jedan važan trend je izlazak s programima izvan muzeja što širi bazu korisnika. U oslabljenoj ekonomiji sve je teže naći one koji mogu platiti usluge i sve je slabiji utjecaj autoriteta u kulturnom sektoru, gdje zbog sve većeg izbora ponude onoga što se danas naziva kulturom izostaje potreba da se slijede bilo kakvi profesionalni kriteriji što ustanove poput  muzeja često ostavlja nespremnima.

Komunikacija s različitim dobnim skupinama također je važna za muzeje. Većinu publike u Muzejima Hrvatskog zagorja čini školska populacija, koja je rođena u digitalnoj eri, pa očekuje muzejske sadržaje prezentirane na suvremeni način. Projekt odgovora na nove društvene potrebe i  pokazuje muzejima kako lakše  ostati relevantan čimbenik u društvu.

Kroz eCultvalue projekt, muzealci i stručnjaci za nove tehnologije pokušati će zajedno iznaći modele dobre prakse i rješenja kojima bi potaknuli novi način korištenja tehnologija usmjerenih na korisnike, stvarajući nova iskustva ne samo za one koji dolaze u muzeje direktno već i za virtualne posjetitelje, što je posebno važno za korisnike s raznim poteškoćama u kretanju.  

Vaši komentari