Loading...

Lars Thykier na svjetskom kongresu udruga agencija u Zagrebu

28.11.2014
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Predsjednik ECTAA-e bio je jedan od panelista na kongresu kojeg je organizirala UHPA-e te je kazao kako su najbolji i najvrjedniji dio kongresa bile rasprave među sudionicima

Priredila: Ana Ilić

Lars Thykier, predsjednik Europskog udruženja nacionalnih udruga turističkih agencija i organizatora putovanja (ECTAA) sudjelovao je na drugom Svjetskom kongresu predsjednika udruga turističkih agencija u Zagrebu te je za uhpa.hr govorio o najvećim izazovima s kojima se danas susreću turističke agencije, o čemu smo pisali u prvom djelu intervjua Lars Thykier: Rizik PDV-a za europske turističke agencije, objavljenom 21. studenog. U današnjem intervjuu osvrnuo se na budućnost turističkih agencija i projekte kao što je TOURISMLink.

Prema Vama, kakvi su turistički rezultati Europe u 2014. godini i  što prognozirate  za 2015. godinu?

ECTAA ne prikuplja statističke podatke od svojih članova, no prema dostupnim publikacijama i izvještajima, ukupan broj turista u prvih šest mjeseci 2014. godine je rastao te se čini da turistički sektor ubire plodove svjetskog gospodarstva koje polako izlazi iz recesije. Bilo kakve prognoze za 2015. godinu je nezahvalno donijeti zbog utjecaja mnogobrojnih vanjskih čimbenika. Obzirom na upozorenja oko Ebole te političkih nestabilnosti i terorističkih prijetnji europskim državljanima u pojedinim dijelovima svijeta, mogli bismo vidjeti više Europljana koji putuju unutar Europe, no Europa bi također mogla imati manje međunarodnih posjetitelja.

Koje su prilike za napredak turističkih agencija? Kako mogu pridonijeti uspješnom razvoju europskog turizma i promociji Europe kao jedinstvene turističke destinacije?

Europska komisija je provela konzultacije o budućnosti europskog turizma i jedno od pitanja je što bi moglo pomoći u prevladavanju izazova s kojima se susreću agencije. Ispitanici, između ostalog, smatraju da prilike leže u povećanju korištenja IT tehnologija, fokusiranju na turiste treće životne dobi i na turiste iz rastućih gospodarstva. Štoviše, ispitanici smatraju da je najbolji način stvaranja prilika u novim proizvodima i uslugama, povećanju kvalitete postojećih, poboljšanju sadržaja i efikasnosti web stranica uz razvoj novih marketinških pristupa. Primjer prilike za turističke agencije i turoperatore, kao i za mnoge manje dobavljače u turizmu, je korištenje TOURISMLinka.

Možete li nam reći nešto više o projektu TOURISMLink? Prošlo je dvije godine od njegovog začetka. Koji su glavni uspjesi projekta i što možemo očekivati u bližoj budućnosti?

Od 2012. ECTAA je vodi konzorcij koji upravlja TOURISMLinkom koji je financirala Europska komisija. TOURISMLink je razvio zajednički europski okvir temeljen na standardima koji utvrđuju načela interoperabilnosti među svim sudionicima turističkog sektora i pruža vezu s glavnim distribucijskim kanalima i operatorima, omogućujući B2B integraciju i razmjenu informacija. Projekt TOURISMLink je omogućio uspostavu B2B portala koji omogućava izravne B2B transakcije među dobavljačima u turističkim destinacijama i distributerima na emitivnim tržištima. Udruga hrvatskih putničkih agencija, u suradnji s nekoliko drugih članova ECTAA-e, je igrala ključnu ulogu sudjelujući u pilot projektima koji su uključivali tri destinacije i devet emitivnih tržišta. ECTAA i drugi partneri konzorcija surađuju s Europskom komisijom kako bi se olakšalo širenje standarda i njegovo usvajanje.

Svjetski kongres predsjednika udruga turističkih agencija u Zagrebu fokusirao se na ključne teme u turizmu iz perspektive turističkih agencija poput slobode putovanja, distribucije u turizmu, održivom turizmu, budućnosti avioprijevoza itd. Smatrate li da je ovaj međunarodni forum doprinio boljem razumijevanju izazova s kojima se turističke agencije i turoperatori danas susreću?

Kongres je doprinio korisnoj razmjeni pogleda i informacija. Turizam je globalan i većina nas djeluje na globalnom tržištu te je zbog toga veoma važno upoznati se s  događanjima, trendovima i rizicima u cijelom svijetu. Svakako, najbolji i najvrjedniji dio kongresa bile su rasprave među sudionicima te mi je drago što se ovaj kongres nije sveo na suhoparne prezentacije, već na aktivno sudjelovanje i diskutiranje o aktualnostima u industriji.(np)

Vaši komentari