Loading...

Lider o položaju turističkih agencija 2013.

30.10.2014
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Iako su ukupno turističke agencija prošle godine ostvarile veće prihode, ulazak u Europsku uniju značio je primjenu posebnog postupka oporezivanja, piše poslovni časopis Lider

Više ne vrijedi ista stopa PDV-a za sve usluge, a i razlika je u tome radi li se s klijentima u Hrvatskoj, tuzemstvu ili inozemstvu što agencije dovodi u situaciju da se drugačije postavljaju prema klijentima i uslugama u turizmu koje se oporezuju prema stopi od 25 posto ili 13 posto.

Zbog nedostatka službenog tumačenja agencije, koje ne žele biti u prekršaju, obično primjenjuju veću stopu PDV-a koja je povoljnija za državu, ali ne i za njih, dodaje Lider.

Iako su turističke agencije ostvarile porast fizičkog prometa, u 2013. godini nastavljena je tendencija smanjivanja njihovog udjela u ukupnom turističkom prometu u gotovo svim segmentima i posluju s gubitkom. Prema Fininim podacima, turističke agencije ostvarile su 2013. prihod od 4,3 milijarde kuna što je 300 milijuna više nego godinu ranije, međutim gubici sektora povećali su se s 52,4 na 88,7 milijuna u prošloj godini

U Udruzi hrvatskih putničkih agencija očekuju da će ukupni rezultati za 2014. pokazati pad realnog prometa i krizu agencijskog poslovanja te da će se, ne bude li većih promjena, pad nastaviti i u 2015. godini, piše Lider.

Vaši komentari