Loading...

Objavljeni podaci istraživanja „Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS HRVATSKA 2019“

08.10.2020
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Prosječna dnevna potrošnja turista u destinaciji iznosi 98 eura

Objavljeni su podaci istraživanja „Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS HRVATSKA 2019“. koju je radio Institut za turizam Zagreb. Istraživanje je po prvi put provedeno na području cijele Hrvatske uključujući i sve kontinentalne županije te su po prvi puta vidljivi i podaci o obilježjima turista i njihovoj potrošnji izvan glavnih sezonskih mjeseci.

Istraživanje je provedeno od svibnja 2019. do ožujka 2020. godine na uzorku od 13.582 ispitanika u hotelima, hostelima, kampovima i obiteljskom smještaju u 143 mjesta diljem Hrvatske, a obuhvaćeni su domaći gosti i gosti s 24 najvažnija emitivna tržišta.

Najvažniji motivi dolaska na Jadran su more (81%) i priroda (56%), dok su najzastupljeniji motivi dolaska na kontinent priroda (32%) i touring (26%). Više od 50% inozemnih gostiju već je posjetilo Hrvatsku tri ili više, dok je s druge strane 33% inozemnih gostiju bilo prvi puta u Hrvatskoj. Glavni izvor informacija gostiju je internet je (55%), a slijede preporuke rodbine i prijatelja (25%) i prijašnji boravak (22%). Da smo i dalje dominantno auto destinacija govori podatak kako 73% gostiju na Jadran dolazi automobilom, 19% zračnim prijevozom i 6% autobusom, dok u kontinentalnu Hrvatsku 49% gostiju dolazi automobilom, 37% zračnim prijevozom i 9% autobusom. U prosjeku gosti u hrvatskim destinacijama ostvare 7,3 noćenja, odnosno na Jadranu gosti ostvari 7,6 noćenja, dok u kontinentalnoj Hrvatskoj ostvare  2,9 noćenja.

Prosječna dnevna potrošnja turista u destinaciji po osobi i noćenju iznosi 98 eura. 54% izdataka odnosi se na uslugu smještaja, 17% na uslugu hrane i pića izvan smještajnog objekta, a 29% na sve ostale usluge, podjednako u obje regije.

Ljepota prirode i krajolika, ljepota mjesta, osobna sigurnost, atmosfera i ugođaj te gostoljubivost lokalnog stanovništva najbolje su ocijenjeni elementi ponude Hrvatske, a vrlo je visoko i zadovoljstvo ukupnim boravkom.

Na razini Hrvatske, visoko su ocijenjeni uređenost mjesta, čistoća, opremljenost i uređenost plaža, smještajni objekt, ekološka očuvanost, prometna dostupnost destinacije, gastronomska ponuda, informacije u destinaciji, pješačke staze i mogućnost kvalitetnog kretanja pješice u destinaciji, prilagođenost destinacije djeci, označavanje znamenitosti te ponuda kulture i umjetnosti.

Cijelovito istraživanje dostupno je ovdje.

Izvor i foto: IZTZG / TOMAS Hrvatska 2019.

 

Vaši komentari