Loading...

Održivost ključ razvoja konkurentnosti

25.11.2013
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Društveno održivi pristup turizmu dovodi do kreiranja i razvoja novih, jedinstvenih turističkih proizvoda i usluga, koji europske destinacije čine privlačnijima, izvornima, svojstvenima i raznolikima

Piše: dr. sc. Ivana Žilić, viši predavač na Veleučilištu u Šibeniku

Društveno odgovorno poslovanje (DOP) odnosi se na zakonske propise, etičke vrijednosti, poštivanje lokalne zajednice, odgovornost i brigu prema društvu i okolišu.

DOP predstavlja poslovni model i način upravljanja, gdje se profit ostvaruje postizanjem dobrobiti prema društvu i poduzeću. Tvrtke bi trebale biti društveno odgovorne kako bi bile konkurentne i produktivne u svijetu brzih promjena.

Postavlja se pitanje zašto bi tvrtke prihvatile koncept društveno odgovornog poslovanja? Zbog toga što tvrtku čine ljudi, a upravo oni predstavljaju tvrtkine dionike: zaposlenike, poslovne partnere, dobavljače, klijente, investitore. Stoga, dionici postaju ključni i trebaju služiti cjelokupnom društvu, jer o njima ovisi opstanak poduzeća i mogu utjecati na poduzeće.

Ukoliko poduzeće brine o interesima različitih i raznovrsnih dionika, postaje društveno odgovorno. Ali, ne samo to, već i ekološki prihvatljivo. Prema pisanju Europske komisije o održivom turizmu, stoji kako je kvaliteta turističke destinacije pod snažnim utjecajem prirodnog i kulturnog okoliša i njihovog uključivanja u lokalnu zajednicu. Stoga je konkurentnost europskog turizma usko povezana s njezinom održivošću. 

Cijeli članak dostupan je u UHPA Stručnoj reviji

 

 

Vaši komentari