Loading...

Održivost u turizmu je potražnja tržišta, a ne trend

29.01.2015
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ponosna je što su njezini članovi spremni voditi iznimne tvrtke koje turistima donose nezaboravna iskustva, ali ipak doprinose održivom razvoju lokalnih zajednica, zaštiti okoliša i kulturne baštine", rekao je Željko Trezner, direktor UHPA-e

Europska unija je financirala zajedničke napore obrazovnog i poslovnog sektora u promicanju održivosti u Hrvatskoj, Grčkoj, Latviji, Poljskoj, Nizozemskoj i Velikoj Britaniji. Ovo se pokazalo kao recept za inovativne i održive prakse u turizmu.

U dvogodišnjem projektu jedanaest obrazovnih institucija i sedam nacionalnih turističkih udruga uz suradnju s više od 200 putničkih agencija prihvatilo je Travelife sustav. Projekt je financiran iz programa Europske unije Cjeloživotno učenje - Transfer inovacija. Također, sufinanciran je i podržan od strane Ureda Vlade Republike Hrvatske za udruge i Ministarstva turizma.

Travelife je inicijativa za obuku, menadžment i certificiranje tvrtki u turizmu koje streme održivosti, uz primarni fokus na hotele, pružatelje smještaja, turoperatore i putničke agencije. Na svojoj online platformi pruža obrazovne alate, ispite te proces certifikacije koji korisnika vodi korak-po-korak.

U spomenutim zemljama, gdje je CSR TOUR ("Corporate Social Responsibility Training and Certification in the Travel Sector") projekt implementiran, sudjelovanje putničkih agencija i drugih profesionalnih institucija pomoglo je u pružanju edukacija i certifikacije.

Rezultat je više od 50 turističkih agencija koje su implementirale održivi sustav upravljanja, 94 hotela su certificirana za Travelife i izdano je više od 750 individualnih certifikata za Travelife menadžere održivosti. Turističke agencije i pružatelji smještaja slažu se da je održivost tražena od kupaca i turoperatora i to je čini poželjnom profesionalnom opcijom. Tržište nalaže minimalni negativni utjecaj na lokalnu zajednicu te kulturnu i prirodnu baštinu.

"Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ponosna je što su njezini članovi spremni voditi iznimne tvrtke koje turistima donose nezaboravna iskustva, ali ipak doprinose održivom razvoju lokalnih zajednica, zaštiti okoliša i kulturne baštine", rekao je Željko Trezner, direktor UHPA-e.

Od tvrtki do škola

Fokus je bio na ubrzavanju prijenosa inovacija iz turizma u obrazovne institucije. Travelifeovi obrazovni alati unaprijeđeni su, prevedeni na četiri nova jezika i dostupni za korištenje instruktorima i studentima. Za vrijeme edukacija na više od 600 sudionika i studenata prenesena su nova znanja i kompetencije u turizmu.

"Poljska turistička zajednica je podržala projekt CSR TOUR zato što održivi menadžment u turizmu ima pozitivan efekt na tržište  u pogledu očuvanja okoliša, suradnje između dobavljača i destinacija. On također pruža veliku vrijednost turoperatorima i turističkim agencijama kroz kompetitivne prednosti i uštede. Poljska turistička zajednica je također vrlo zadovoljna suradnjom s poljskim strukovnim institucijama i uključenjem studenata u Travelife obuku. To znači da će budući zaposlenici putničkih agencija biti efektivniji u implementaciji održivosti kod turoperatora i putničkih agencija," rekla je Bożena  Szawłowska, projektni menadžer u PIT-u.

Kad je projekt CSR TOUR započeo 2012. godine, o konceptu održivog turizma i društvene odgovornosti raspravljalo se na teoretskoj razini unutar obrazovnih institucija. Međutim, prepoznato je da putničke agencije i hoteli nisu registrirali važnost svoje uloge te pozitivne i negativne strane poslovanja.

"U Grčkoj udruzi putničkih agencija HATTA-i (Hellenic Association of Travel and Tourist Agencies) sretni smo što smo sudjelovati u projektu CSR TOUR koji je, smatramo, doživio uspjeh u Grčkoj. Bez obzira na teško stanje u zemlji predstavili smo sustav Travelife zahvaljujući kojemu smo uspjeli razviti svijest među našim članovima o relativno novom konceptu održivosti i socijalne odgovornosti u turizmu. Odnosno, prednostima koje oni mogu donijeti njihovom poslovanju. Ponudili smo im alate koji im mogu pomoći pri Travelife certifikaciji, ali također doprinijeti približavanju ovih principa mladim ljudima, koji ih kasnije mogu integrirati u svoj profesionalni život. Kao i kod svih novih stvari, potrebno je vrijeme da nove ideje puste korijenje. Mi smo sigurni da održivost, socijalna odgovornost i Travelife imaju budućnost u našoj zemlji", rekla je Angeliki Rossolatou, projektna menadžerica HATTA-e.

Hrvatske, grčke, latvijske i poljske turističke udruge nastavit će promicati održivost u turizmu i pomagati putničkim agencijama, turoperatorima, hotelima i pružateljima smještaja u nadgledanju društvenog i ekološkog utjecaja, ali također u informiranju gostiju i poslovnih partnera o svojim postignućima.

Najbolje prakse u jednoj brošuri

Veliki trud, brojni sati rada i mnogo materijala potrošeni su u sklopu projekta CSR TOUR. Cilj je bio pomoći tvrtkama koje su sudjelovale u unaprjeđivanju kvalitete usluge, iskustva kupaca i napretku lokalne zajednice i zaštite okoliša.

Prikupljeno je više od 80 primjera dobre prakse iz Hrvatske, Grčke, Poljske, Nizozemske i Velike Britanije. Pokazuju kako putničke agencije i ostale tvrtke koje se bave turizmom mogu koristiti održivost kao magnet za turiste i pomoći lokalnim zajednicama i zaštiti okoliša. Nadalje, mogu educirati turiste o održivom razvoju i zaštiti flore i faune. Primjeri dobre prakse su inspiracija svim putničkim agencijama za poboljšanje menadžmenta i izvrstan obrazovni materijal za studente. Brošura se može preuzeti ovdje.

Kako se priključiti?

Za više informacija, interaktivne Travelife treninge, videa, te alate za planiranje i izvješćivanje molimo Vas posjetite www.travelife.info.

IZVOR: Travelife priopćenje za javnost

Vaši komentari