Loading...

Posebni oblici turizma: Budite drugačiji, inovirajte u turizmu

01.10.2015
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Inoviranje turističkog proizvoda proces je koji se razvija te ne postoji opcija autopilota koju ćemo podesiti i usmjeriti da nas vodi. Put od razmišljanja do inovacije te komercijalizacije proizvoda popločen je pitanjima tipa: zašto agencije trebaju inovirati turistički proizvod, u kojem roku i za koja tržišta

PIŠE dr. sc. Ivana Žilić

Pronaći prilike i mogućnosti za kreiranjem, razvojem i inoviranjem proizvoda destinacije, turističkim agencijama kreativni je izazov koji se rješava kombiniranjem različiti usluga i stvaranjem novih održivih turističkih proizvoda koji pridonose razvoju lokalne zajednice. Ideje, razmišljanja i viđenje turističkih potencijala na 'nov način' predstavljaju proces koji na kraju donosi jedinstveni turistički proizvod što se dobro može vidjeti i na primjeru susjedne Slovenije. VitaGen program gostima omogućava postizanje zdravijeg životnog stila, program doživljaja slovenske pokrajine Kras, program sanjanja i spavanja u krošnjama, program posavska brda ili staze baštine, programi su koji su dobili nagradu Sejalec, koju dodjeljuje SPIRIT Slovenija za inovativna postignuća u turizmu.

Specifičnost ovih jedinstvenih programa prepoznata je i nagrađena jer svaki program u svojoj jedinstvenosti naglašava bogatstvo i karakterističnost turističke ponude koja je složena od paleta raznovrsnih usluga. U njima se naglašava i promovira priroda, zdravlje, kultura, tradicija, gastronomske i etnološke vrijednosti, kvaliteta života, biološke raznolikosti i arhitektura. Nagrađeni programi su jedinstveni i usklađeni s održivim razvojem turizma. Dobar su primjer prakse jer su ekonomski valorizirani, dok su istovremeno vješto oblikovani i usklađeni s okolišem i društvenom zajednicom, a gostu pružaju jedinstveni doživljaj grada, regije ili lokalnog mjesta.

Od ideje do komercijalizacije

Na primjeru slovenskih programa može se vidjeti kako aktivnosti do pronalaska idealnog jedinstvenog turističkog proizvoda, odnosno novog poslovnog koncepta u turizmu nisu nimalo jednostavne jer je potrebna sinergija svih sfera turističke industrije. Prvi korak, koji je često i najteži, jest uspostava organizacijske strukture koja će uključivati više različitih suradnika i partnera koji imaju zacrtane interese u kreiranju turističkog proizvoda. Tu se može raditi o lokalnim ugostiteljima, obrtima za proizvodnju specifičnih lokalnih suvenira, turističkim agencijama, ali i kreativnom osoblju koje će kreirati nove turističke proizvode.

Kako ne bismo govorili samo o primjerima dobre prakse u Sloveniji, isti se mogu pronaći i u Hrvatskoj. Organizacija turističkog vođenja s tematikom 'gričke vještice', odnosno književnice Marije Jurić-Zagorke, potom Balinjerada u Lovranu (maškarana utrka vozila na balinjerama (kugličnim ležajevima)) ili Festival čokolade u Opatiji, događanja su koja oživljavaju i destinaciju čine posebnom.

Ono što turističkim agencijama može biti od interesa i jedan način profitiranja od događanja u destinaciji, jest da se uklope kreiranjem dodatnih turističkih proizvoda i usklađivanjem s događanjima.

Oduševljenje, molim

Inovativni ubrzivači, kojima se agencije mogu služiti, kreiranje su koncepta novog proizvoda, postavljanje strateških smjernica za jedan ili više programa, suočavanje s potencijalnim konkurentima i pretpostavljanje reakcija s tržišta, od tradicionalnih ili netradicionalnih konkurenata. Menadžment turističke agencije trebao bi biti otvoren prema kreiranju novih programa, gdje se u suradnji s kolegama u destinaciji može uskladiti novi program.

Inoviranje turističkog proizvoda proces je koji se razvija. Figurativno rečeno, ne postoji opcija autopilota koju ćemo podesiti i usmjeriti da nas vodi, odnosno potpuno je drugačiji od uhodanog, poznatog načina poslovanja. Sami kreiramo i stvaramo nove turističke proizvode i usluge koji teže višoj razini zadovoljstva gosta, a to je oduševljenje. Za to su nam potrebni inovirani turistički proizvodi usmjereni prema doživljaju korisnika, ali i na zadovoljstvo svih interesnih partnera koji izravno ili neizravno sudjeluju u kreiranju turističkog proizvoda. 

Projekt se realizira uz podršku i sufinanciranje Ministarstva turizma.

Vaši komentari