Loading...

Rezultati istraživanja – TOMAS Ljeto 2017.

07.02.2018
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Hrvatska kao destinacija raznolike ponude

Institut za turizam predstavio je rezultate istraživanja „Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj - TOMAS Ljeto 2017.“ provedenog u u sedam primorskih županija obuhvativši 67 većih mjesta duž obale te na otocima na uzorku od 5.950 ispitanika s 18 emitivnih tržišta i to od srpnja do listopada 2017. godine.

Kroz ovo istraživanje prikupljeni su i analizirani podaci o sociodemografskoj strukturi gostiju, obilježjima putovanja i boravka u destinaciji, potrošnji te zadovoljstvu gostiju našom turističkom ponudom. U odnosu na 2014. godinu kada je posljednji put ovo istraživanje provedeno vidljive su promjene u stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj 

Prosječna dnevna potrošnja turista prema istraživanju iznosi 79 eura po osobi i noćenju što je rast od oko 19 posto u odnosu na 2014. godinu kada je iznosila 66 eura. Najviše su u prosjeku trošili gosti iz SAD-a (158 eura), Velike Britanije (139 eura), Španjolske (126 eura), Rusije (121 eura) te gosti iz skandinavskih zemalja (119 eura).

Pprosječna starost turista koji posjećuju Hrvatsku je 41,5 godina, od čega je 54 posto turista u dobi od 30 do 49 godina, 19 posto je mlađih od 30, a 27 posto starijih od 50 godina. Najveći broj gostiju dolazi u pratnji partnera (48 posto), a slijedi dolazak u krugu obitelji (38 posto) pa s prijateljima (10 posto), a ovo je ujedno prvi put otkako se provodi istraživanje da je dolazak s partnerom postao najčešći oblik dolaska kada je u pitanju pratnja. Znatno je povećan udio 'novih' gostiju, tj. onih koji posjećuju Hrvatsku po prvi puta (s 18 posto u 2014. na 33 posto u 2017.).

Iako odmor na moru (pasivni odmor) motivira na dolazak u Hrvatsku više od polovice svih gostiju (55 posto), njegova važnost značajno je smanjena u odnosu na 2014. godinu (sa 75 posto na 55 posto), dok s druge strane sve veću važnost pri odabiru Hrvatske kao destinacije imaju gastronomija i motivi povezani s aktivnim odmorom. Kao motiv dolaska javljaju se iskustva i doživljaji (31 posto), gastronomija (29 posto), upoznavanje prirodnih ljepota (26 posto), zabava (24 posto) bavljenje sportom i rekreacijom (20 posto) te niz drugih motiva kao što je wellness (8 posto), zdravstveni razlozi (7 posto) itd.

Prema ocjenama ispitanika najbolje ocijenjeni elementi ponude Hrvatske su ljepota prirode i krajolika, ljubaznost osoblja u smještajnom objektu, osobna sigurnost, pogodnost za provođenje obiteljskog odmora i ugođaj ('atmosfera').

Više informacija pročitajte ovdje

Foto i izvor: Ministarstvo turizma 

Vaši komentari