Loading...

Srećko Šimunović: Suradnja s turističkim agencijama više je nego dobra

02.01.2012
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

O suradnji nacionalnog avioprijevoznika, Croatia Airlinesa, s turističkim agencijama, poslovanju CA u ovogodišnjoj turističkoj sezoni i otvaranju novih destinacija razgovarali smo s direktorom Croatia Airlinesa, Srećkom Šimunovićem.

 

UHPA: Croatia Airlines pridruženi je član UHPA-e od 1997. godine. Kakvu vrijednost vidite u tom članstvu?

Šimunović: Kao pridruženi član sudjelujemo na godišnjim skupštinama UHPA-e i to je, između ostaloga, dobra prilika za izravan susret i komunikaciju s poslovnim partnerima. Vrijednost naše poslovne suradnje primjetna je i u publikacijama u kojima se objavljuju podaci o svim prodajnim mjestima Croatia Airlinesa, ali isto tako i podaci o svim IATA i non IATA agencijama. Podsjetio bih i na podatak da je UHPA godine 2005. podržala našu odluku o uvođenju naknade za izdavanje zrakoplovne karte (Ticket Service Charge), čime je zamijenjen dotadašnji postotni obračun naknade prodajnim zastupnicima i omogućeno razdvajanje prihoda zastupnika i avioprijevoznika. Croatia Airlines, pak, kontinuirano podržava sve skupove u organizaciji UHPA-e i odobrava agentski popust sudionicima skupova i pratećim osobama.

UHPA: Kako ocjenjujete suradnju između Croatia Airlinesa i turističkih agencija u Hrvatskoj?

Šimunović: Suradnja je više nego dobra i naši zaposlenici iz sektora prodaje u svakodnevnom su kontaktu s putničkim agencijama. Ti su kontakti intenzivniji s IATA agencijama nego s agencijama koje nisu u članstvu te udruge. Dakle, na dnevnoj se bazi surađuje po pitanju grupnih putovanja, promjena u rezervacijskom sustavu, obavljaju se savjetovanja oko tarifa i sličnog. Takva poslovna suradnja nesumnjivo pridonosi boljoj prodaji prijevoznih dokumenata Croatia Airlinesa i nastojat ćemo je i dalje razvijati na obostrano zadovoljstvo.

UHPA: Jeste li zadovoljni rezultatima poslovanja Croatia Airlinesa kada je riječ o ovogodišnjoj turističkoj sezoni?

Šimunović: Nama turistička sezona zapravo počinje već u početku travnja i traje sve do kraja listopada, čime značajno pridonosimo razvoju hrvatskog turizma. Prometni pokazatelji u 2011. godini, a osobito oni u ljetnim mjesecima, najbolji su u povijesti kompanije. To je rezultat razvoja mrežnog modela poslovanja u sklopu kojeg smo putnicima ponudili nova odredišta i veliki broj novih linija, a istodobno smo racionalizirali i optimizirali letenje. Tako smo ovogodišnjega milijuntog putnika zabilježili već u srpnju, odnosno gotovo mjesec dana prije nego lani. Do kraja listopada ukupno smo prevezli 1,667.000 putnika, što je 17 posto više nego lani, i rekordan broj u tom razdoblju od početka komercijalnog letenja 1991. godine. Izvrsni prometni pokazatelji pridonijeli su i poboljšanju financijskih učinaka, koji su u prvih devet mjeseci ove godine bolji za 64 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

UHPA: Kakvi su planovi Croatia Airlinesa za 2012. godinu? Planirate li otvoriti neke nove destinacije i koje?

Šimunović: Hrvatski nacionalni prijevoznik preveze oko 30 posto ukupnog broja avioturista koji dolaze u Hrvatsku i naš je cilj, unatoč tomu što nas očekuje izrazito jaka tržišna utakmica, zadržati taj postotak i u 2012. godini. Mrežni model poslovanja i dalje ćemo razvijati u okviru Star Alliancea, odnosno u suradnji s kompanijama u članstvu udruge, a okosnica profitabilnoga rasta i dalje će biti međunarodni redoviti promet. Intenzivno istražujemo i razmatramo potencijal nekih europskih tržišta, odnosno odredišta koja bismo željeli izravno povezati s Hrvatskom, no zasad nije donesena nikakva konkretna odluka.

UHPA: Može li se Croatia Airlines kroz jačanje regionalne suradnje pozicionirati kao vodeća zrakoplovna kompanija u regiji? Jeste li po tome već nešto uradili i tko su Vaši najznačajniji partneri u regiji?

Šimunović: Croatia Airlines već jest vodeća regionalna kompanija i po broju putnika i po ukupnom prihodu. Obnova flote srednjeg doleta novim zrakoplovima Dash 8-Q400 omogućila nam je optimizaciju reda letenja te širenje mreže odredišta i u posljednje dvije godine dodatno smo učvrstili poziciju regionalnog lidera. Tu poziciju razvijamo u sklopu suradnje s članicama Star Alliancea, a ovog ljeta s Adrijom Airways postigli smo dogovor oko zajedničkih modela suradnje s ciljem postizanja boljih performansi i sinergijskog iskorištavanja potencijala obiju kompanija. Prvi korak u suradnji dviju kompanija bit će usmjeren na racionalizaciju korištenja flote i to kroz reciprocitetno kratkoročno unajmljivanje zrakoplova.

UHPA: Zahtjevi klijenata za izvrsnom, pouzdanom i sigurnom uslugom sve su veći. Što Croatia Airlines čini da se ta očekivanja i zahtjevi klijenata ispune?

Šimunović: Civilno zrakoplovstvo jedna je od najdinamičnijih svjetskih industrija i mi se od prvih dana prilagođavamo tržišnim uvjetima kako bi ponudili što kvalitetniji, redovitiji i pristupačniji proizvod. Danas govorimo o novom naraštaju putnika, koji žele uslugu usklađenu s najnaprednijim tehnologijama. Već godinama nudimo uslugu internetskog rezerviranja i plaćanja karata, bili smo prva kompanija u regiji koja je uvela i primijenila elektroničke karte, kao i naplatu karata preko bankomatske mreže PBZ-a. Osnovali smo vlastitu Facebook stranicu, a nedavno smo uveli i iPhone aplikaciju, koja putnicima omogućuje jednostavnije i učinkovitije planiranje i organiziranje putovanja. Član smo Star Alliancea, što znači da je naš proizvod na razini ove ugledne udruge. Drago nam je što nas putnici prepoznaju kao sigurnoga i pouzdanog partnera na svojim putovanjima, a jedan je od razloga i podatak da u dvadeset godina letenja nismo zabilježili ni jedan ozbiljan incident.

UHPA: Croatia Airlines je 2010. godine, treću godinu zaredom, izabrana kao hrvatski superbrend. Kakvo značenje za Vas imaju ova priznanja?

Šimunović: Svako priznanje godi i daje dodatni poticaj za rad. Ponosni smo na nagradu Superbrend, koju gospodarski, marketinški i medijski stručnjaci dodjeljuju najboljim hrvatskim robnim markama. Osobito je vrijedna i prestižna nagrada Best Buy Award 2010. Primili smo je na temelju mišljenja hrvatskih putnika, korisnika usluga zračnog prijevoza, koji su Croatia Airlines prepoznali kao aviokompaniju s najboljim omjerom cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu. Ove nagrade zapravo su najbolja potvrda naše prepoznatljivosti i kvalitete usluge koju nudimo korisnicima.

Razgovor vodila: Jelena Kostović

Vaši komentari