Loading...

Štrajk nacionalne talijanske Kontrole zračnog prometa (ATC)

11.01.2019
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Očekuju se otkazivanja i odgode stotine letova koji će poremetiti planove putovanja tisućama putnika

Prvi štrajk ove godine nastavak je 30 dana štrajkova Kontrole zračnog prometa (ATC) iz 2018. godine, a koji su pogodili milijune putnika.

Štrajk će trajati od 12:00 do 16:00 UTC (13:00 - 17:00 po lokalnom vremenu). Očekuju se otkazivanja i odgode stotine letova koji će poremetiti planove putovanja tisućama putnika.

Bruxelles, 11. siječnja 2019. - 2019. godina već je loše počela za putnike s prvim štrajkom nacionalnog ATC-a koji se danas održava u Italiji u popodnevnim satima. Zrakoplovni prijevoznici članovi A4E-a (Udruga zračnih prijevoznika EU-a) prisiljeni su otkazati stotine letova unaprijed, jer kontrolori u centrima za kontrolu zračnog prometa u Rimu, Milanu i Brindisiju kreću u štrajk, što utječe i na domaće i na unutar-europske letove za i iz Italije. Ne očekuje se da će štrajk utjecati na interkontinentalne letove kao i na prelete.

Putnici se mogu suočiti s dodatnim glavoboljama, jer se očekuje da će radnici u zračnim lukama u Cataniji, Torinu, Genovi, Perugi i Pescari sudjelovati u štrajku, pogotovo obitelji koje se vraćaju s odmora, kao i posjetiteljima koji putuju u Milano na početak Tjedna muške mode.

„Nova godina je prilika za novi početak. Nažalost, kada je riječ o štrajkovima europske kontrole zračnog prometa, stare navike se ponavljaju iz godine u godinu. Za milijune putnika to znači poremećaj plana putovanja, osim ako kreatori politike EU-a i nacionalnih politika ne učine ovo pitanje prioritetom ”, rekao je Thomas Reynaert, izvršni direktor Udruge zrakoplovnih tvrtki EU-a (A4E).

U zemljama koje su najviše pogođene štrajkovima kontrolora, A4E poziva na poboljšanje kontinuiteta usluga za putnike te je predložila niz rješenja u svrhu rješavanja situacije, uključujući obvezni 72-satni rok za pojedinačno izjašnjavanje zaposlenika koji žele štrajkati i zaštitu preleta (a ne na trošak zemlje izvora štrajka). Osim toga, potrebna su ulaganja u tehnologiju, procese i ljudske resurse kako bi se cjelokupni europski sustav upravljanja zračnim prometom mogao nositi sa sve većim rastom prometa.

„Postoji jasan porast u učestalosti i trajanju štrajkova Kontrola zračnog prometa u Europi, s 30 dana štrajka u 2018. u usporedbi s 24 dana u 2017. To je trend koji se ne može nastaviti - pozivamo nacionalne i EU političare da se odmah pozabave situacijom. U pitanju je ugled europske avijacije“, dodao je Reynaert.

“Priznajemo pravo na štrajk, ali to ne može biti na štetu putnika u Europi. Pridružujemo se A4E-u u njihovom pozivu nacionalnim i europskim regulatorima da se hitno pozabave tim pitanjima kako bi se izbjegli kontinuirani poremećaji  putovanja turista i poslovnih putnika”, rekao je Pawel Niewiadomski, predsjednik ECTAA-e (Europska udruga nacionalnih udruga turističkih agencija i turoperatora).

Štrajkovi ATC-a negativno utječu na turizam, europska gospodarstva i okoliš: 

1. Putovanja kupaca i lanci opskrbe su ozbiljno narušeni.

2. Preusmjeravanje kako bi se izbjegao zatvoreni zračni prostor rezultira mnogo dužim letovima i sagorijevanjem više goriva, što rezultira većim emisijama CO2.

3. Turizam je najviše pogođen zbog otkazanih letova za glavne turističke destinacije, ugrožavajući mala i srednja poduzeća.

4. Zračni prijevoznici moraju platiti putnicima naknadu za kašnjenja i preusmjeriti ih na druge letove, značajno narušavajući planove putovanja kupaca i operacije zračnih prijevoznika. Zrakoplovne tvrtke nemaju pravo na povrat tih troškova od pružatelja usluga u zračnoj plovidbi koji su ih uzrokovali.

5. Turoperatori moraju ponuditi alternativne putne aranžmane i moguće povrate za usluge koje nisu izvršene prema ugovoru, što može biti značajno kada je preusmjeravanje u visokoj sezoni teže.

6. Nedavna studija * procjenjuje da su štrajkovi zračnog prometa od 2010. godine gospodarstvo EU-a koštali 13,4 milijarde eura.

* “Ekonomski utjecaj štrajkova u zračnom prometu u Europi”, PriceWaterhouseCooper za A4E, Bruxelles, 2016.

O ECTAA-i

ECTAA predstavlja oko 70.000 turističkih agencija i turoperatora u Europi koje se bave pružanjem različitih usluga individualnim i poslovnim klijentima - od savjetovanja za putovanja, prodaje prijevoznih dokumenata, smještaja, izleta i drugih turističkih usluga i proizvoda.


O A4E

Osnovana 2016. godine, Airlines for Europe (A4E) najveća je europska udruga zračnih prijevoznika, sa sjedištem u Bruxellesu. Organizacija zastupa interese svojih članova te pomaže u oblikovanju politike zrakoplovstva EU-a u korist potrošača, osiguravajući kontinuirano sigurno i konkurentno tržište zračnog prijevoza. S više od 635 milijuna prevezenih putnika svake godine, članovi A4E-a ostvaruju više od 70 posto putovanja na kontinentu, upravljaju s više od 2.800 zrakoplova i ostvaruju više od 100 milijardi eura godišnjeg prometa. Članovi koji prevoze teret i poštanske pošiljke godišnje prevezu više od 5 milijuna tona robe na više od 360 odredišta bilo teretnim ili putničkim zrakoplovima. Trenutni članovi su: Aegean, airBaltic, Air France-KLM, Cargolux, easyJet, Finnair, Icelandair, International Airlines Group (IAG), Jet2.com, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair, TAP Portugal, Travel Service i Volotea.

Izvor: ECTAA

Foto: UHPA

 

Vaši komentari