Loading...

Travelife Partner certifikat dodijeljen TA Radmanove mlinice

14.01.2015
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Turistička agencija iz Omiša dobila je međunarodni certifikat jer je zadovoljila kriterije održivog poslovanja prema međunarodnoj inicijativi Travelife

Turistička agencija Radmanove mlinice osnovana je 2007. godine, a članica Udruge hrvatskih putničkih agencija je od 2010. godine. Od tada agencija je postala DMK specijalist za područje Omiša i eno-gastro ponudu te je dobila certifikat sustava kvalitete ISO 9001:2008. Od nedavno agencija zasluženo nosi i certifikat Travelife Partner čime je dobila još jedan alat prepoznatljivosti i potvrdu usmjerenosti poslovanja prema načelima održivog razvoja turizma. O razlozima Travelife certificiranja za uhpa.hr govori Dunja Kadrić, voditeljica agencije.

Zašto je za vaše poslovanje važno certificiranje i uvođenje alata održivog poslovanja prema standardima svjetske inicijative u turizmu Travelife?

Od prvog dana poslovanja bila su nam važna načela održivog razvoja, ponajviše jer radimo u sredini koja je bogata prirodnim ljepotama i kulturnim zanimljivostima. Oduvijek smo imali u sebi svijest o važnosti očuvanja okoliša, a osobito divlje, netaknute prirode. Tijekom implementacije sustava upravljanja kvalitetom prema normi ISO 9001:2008 i upoznavanja s Travelife kriterijima, isti se nametnuo kao logičan sljedeći korak. Sudjelovanjem na seminarima vezanim za Travelife projekt dobili smo uvid u važnost i međunarodnu prepoznatljivost certifikata, što nam je svakako olakšalo odluku o uvođenju istog. Politika kvalitete naše agencije je usmjerena prvenstveno prema očuvanju i unaprjeđenju brojnih kulturnih, prirodnih i gastro vrijednosti omiškog kraja. U ponudu agencije smo stoga uključili i lokalne udruge, a nudimo i organizaciju izleta na području kanjona Cetine, sve u skladu s prirodom. Tradicionalne gastronomske vrijednosti nastojimo očuvati i dodatno promovirati uključivanjem u ponudu restorana Kaštil Slanica i izletišta Radmanove mlinice.

Koje ste konkretne promjene  trebali uvesti kako bi agencija dobila Travelife Partner certifikat?

Ponuda naše agencije uvijek se vodila prema načelima održivog turizma, međutim uvođenje certifikata potaklo nas je na dodatnu pažnju i neke tehničke promjene u funkcioniranju ureda. Više vodimo računa o primjeni tzv. zelenih načela: odvajanje papira, obostrano printanje, korištenje energetski učinkovite rasvjete, praćenje i smanjenje potrošnje energije. Uvođenje Travelife Partner certifikata trajao je otprilike godinu i šest mjeseci. Nakon početnog upoznavanja projekta, pristupili smo i polaganju za osobni certifikat, što je preduvjet za implementaciju Travelife Partner certifikata. Smjernice i upute koje smo dobili od UHPA-e su nam uvelike olakšale postupak implementacije, na čemu ovom prilikom i zahvaljujemo.
 

Što Travelife certifikat donosi vašem poslovanju?

Certifikat donosi promjene u našem nastupu na tržištu. Uvođenjem ovog međunarodnog certifikata dobili smo još jedan alat prepoznatljivosti i potvrdu usmjerenosti poslovanja prema načelima održivog razvoja turizma. Moramo istaknuti da smo ponosni nosioci Travelife Partner certifikata jer smatramo kako je u današnje vrijeme dužnost svakog turističkog djelatnika poslovati i ponašati se na društveno odgovoran način u cilju očuvanja prirodne i kulturne baštine, naslijeđenih vrijednosti i tradicije, uz poštivanje i uvažavanje ljudskih prava i raznolikosti.
 

Što društveno odgovorno poslovanje znači za TA Radmanove mlinice?

TA Radmanove mlinice specijalizirana je destinacijska menadžment kompanija za područje grada Omiša, što znači da smo usko vezani za lokalnu zajednicu. Omiš kao destinacija bogat je prirodnim, kulturnim, povijesnim i gastro vrijednostima. Na nama kao DMK agenciji obaveza je implementacije tih vrijednosti u proizvod kako bi turistima dali dodatni doživljaj destinacije, ali isto tako naša je obaveza u očuvanju tih istih vrijednosti kako bi ih prenijeli generacijama koje dolaze.
 
Održivi turizam ne doživljavamo samo kao očuvanje vrijednosti, već njihovo približavanje posjetiteljima, i omogućavanje suživota domaćina i gosta, uz međusobno uvažavanje različitosti. U današnje vrijeme globalne povezanosti i razvoja kulture putovanja, upravo je razlika u vrijednostima i tradicijama najzanimljiviji turistički proizvod. To s druge strane podrazumijeva i veliku uključenost lokalne zajednice te razvoj lokalnih obrta odnosno poduzetništva koji će obogatiti postojeću ponudu. Najveći dio naše ponude odnosi se na kanjon rijeke Cetine, zaštićeni krajolik od Omiša do Radmanovih mlinica. Upravo na tom području nalaze se i naša dva restorana, Kaštil Slanica, kao spomenik kulture iz 16. stoljeća, mjesto na kojem se trgovalo solju i izletište Radmanove mlinice. Radmanove mlinice datiraju iz 18. stoljeća, a svoj procvat doživljavaju u 19. stoljeću pa iz tog perioda imamo očuvan bazen s pastrvama, sunčani sat, golubinjak i drugu najstariju platanu u Hrvatskoj, višestoljetni platan na koji smo posebno ponosni. Danas su Radmanove mlinice najveće izletište Splitsko-dalmatinske županije, a u ladanjskom ugođaju prošlih vremena i tradicionalnoj dalmatinskoj kuhinji uživaju gosti iz cijeloga svijeta.
 
U programima uvijek stavljamo naglasak na tradicionalnu kuhinju, jela „omiške stine“, mora i Cetine, jela koja su zbog jedinstvenog spoja mora i rijeke bila nadohvat ruke našim precima. Stalna ponuda naših restorana je i domaći kruh ispod peke, kao i soparnik, nematerijalna baština pod zaštitom UNESCO-a. Ono što je zanimljivo je da posjetitelji imaju priliku ne samo okusiti ih već i saznati njihove recepte i male tajne pripreme kroz posebno osmišljene kulinarske radionice.
 
Sve aktivnosti u kanjonu rijeke Cetine u skladu su s prirodom. Naši vodiči, vodeći se vlastitom brigom i naklonošću prema prirodi, upoznaju goste s prirodnim vrijednostima i okruženjem u kojem se nalaze i daju im smjernice za ponašanje u prirodi. One uključuju upute o sigurnosti tijekom izleta, ali i upute o očuvanju flore i faune, poput informacija o odlaganju otpada. Vrijednosti do kojih drže naši vodiči dokazuju i organiziranim prikupljanjem otpada iz prirode u kojem volonterski sudjeluju.
 
Suradnja s lokalnim udrugama rezultirala je projektima poput izleta „Gusarska noć u kanjonu rijeke Cetine“. Gusarska noć poseban je program u kojem se oživljava povijesna gusarska priča u kojoj turisti aktivno sudjeluju, što im omogućuje jedinstven doživljaj i ruši zastarjeli koncept turista isključivo kao promatrača. 
 
Na kraju, željela bih naglasiti i kako je u svaki naš program utkan i djelić ljubavi naših djelatnika prema svome rodnom kraju.
 
 
 

Vaši komentari