Loading...

Travelife: Primjeri dobre prakse održivog turizma

10.11.2014
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Turističke agencije i turoperatori iz Hrvatske, Grčke, Latvije, Poljske i Nizozemske pokrenuli su razmjenu primjera dobre prakse na području održivog turizma

Turističke agencije i turoperatori iz Hrvatske, Grčke, Latvije, Poljske i Nizozemske su unutar Travelife sustava pokrenuli razmjenu primjera dobre prakse na području održivog turizma. U dosadašnjih 9 newslettera više od 30 turističkih agencija je podijelilo primjere dobre prakse koji se distribuiraju agencijama uključenim u Travelife te obrazovnim institucijama koje provode obuku o održivom turizmu. Upravo su lokalni primjeri dobre prakse istaknuti u analizama Travelife materijala kao vrijedan doprinos edukacijama, a ujedno i inspriacija za stvaranje novih pozitivnih primjera. 
 
"Primjeri naših aktivnosti na području održivog turizma su dugo vremena sastavni dio našeg poslovanja te smatramo kako predstavljaju dodanu vrijednost našim dobavljačima kao i turistima. Uključivanjem u naše programe destinacija koje su drugi turoperatori izbjegavali ne samo da smo pozitivno pomogli lokalnoj zajednicie već smo kroz drugačiji, održivi pristup istakli na tržištu nudeći nove i drugačije proizvode što naši gosti cijene", izjavio je Željko Kelemen, direktor agencije Huck Finn.
 
"Kada smo krenuli s programom razgleda tradicionalnim čamcima umjesto standardnih programa riječnih krstarenja, nismo bili sigurni kako će to tržište prihvatiti, ali naši klijenti to uvijek ističu kao jedan od najdojmljivijih doživljaja. Naš slučaj pokazuje da održiviji izbor može biti komercijalno uspješniji", smatra Leszek Ostaszewski, direktor Travel Projekta, Poljska
 
"Naša strast prema promatranju ptica nas je pokrenula u projekt koji su mnogi mislili da neće biti uspješan, ali naša odgovornost i duboko poštivanje prirode i lokalnih znanja su osigurali da naši programi budu uspješni. No tu nismo stali, naša ponuda uključuje i suvenire kao što su drvene kućice za ptice i hranilice koji pomažu klijentima otkriti prirodu i na održiv način biti joj bliži", kazala je Andris Klepers, putnička agencija Motacilla.
 
Primjeri koji su prikupljeni i distribuirani putem newslettera će biti prikupljeni i izdani kao brošura kako bi pomogli pri razvijanju svijesti o društveno odgovornom poslovanju i kako bi pomogli u približavanju ovog projekta svima zainteresiranima. U brošuri će se nalaziti  primjeri dobre prakse, promovirati će se društveno odgovorno poslovanje turističkih agencija te predstaviti tržišne predvodnike. 
 

Travelife u školama

Spomenimo, nakon prošlogodišnjeg uspjeha gdje je više od 350 učenika i studenata dobilo certifikat uključene obrazovne institucije na temelju pozitivnih ocjena učenika i studenata i iskazanog interesa nastavljaju s provedbom obrazovnih programa cjeloživotnog učenja na temu održivog turizma u školskoj/akademskoj godini 2014-2015. U ovoj školskoj godini očekuje se još veća zainteresiranost učenika i studenata u Hrvatskoj, Grčkoj, Latviji i Poljskoj. Ovaj certifikat učenici i studenti doživljavaju kao ulaganje u svoje obrazovanje i smatraju da će im dobro doći u daljnjoj naobrazbi te u nastavku donosimo njihova razmišljanja.
 
"Od obrazovnog sustava više se ne očekuje samo teorijski pristup, definicije i brojke već su nužne velike promjene. Potrebno je učenicima i studentima približiti znanje davanjem primjera iz prakse, upućujući ih na moderne potrebe turista, usmjeravajući ih na društveno odgovorno poslovanje i potrebno im je pružiti znanja i vještine kojima će znati dobro upravljati poduzećem."
 
Anna Staszewska, Ekonomska škola Katowice, Poljska
 
"Obrazovni sustav treba se prilagođavati ovim promjenama i Travelife certifikat je odličan primjer kako to napraviti. Njegovim približavanjem učenicima i studentima se daju dobri primjeri iz prakse, upoznaje ih se sa promjenama u poslovanju te ih se potiče na razvijanje svijesti o društveno odgovornom poslovanju. Najbolji način za motiviranje i približavanje učenicima i studentima jest davanje zanimljivih primjera iz njihove struke koji će im dočarati način na koji trebaju poslovati i kako se ponašati te im pokazati što se sve od njih očekuje."
 
Danai Simantiraki, Privatni institut za strukovnu naobrazbu IEK Xini
 
"Travelife se može prikazati kao zanimljiva spona između tradicionalnog i modernog sustava učenja. On obuhvaća teoretski dio koji je potreban svakom budućem zaposleniku turističke agencije ili hotela, ali s druge strane slijedi trendove te daje zanimljive primjere kako poslovati u modernom svijetu i što se od nas točno traži. Sve više i više studenata je svjesno važnosti održivog poslovanja i smatraju da bez toga ne mogu postići uspjeh. Stoga nije ni čudno da ih sve više želi dobiti ovaj certifikat kao dokaz o njihovim novostečenim znanjima i vještinama."
 
Juris Smalinskis, Sveučilište Vidzeme, Latvija
 
"Na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija u 2013./2014. ak. godini 2013/2014 po prvi je puta proveden obrazovni program Travelife za turističke agencije, čime se Fakultet ubraja među prve obrazovne institucije u Hrvatskoj koje koriste ovaj program u procesu cjeloživotnog obrazovanja. Program je realiziran uključivanjem studenata/ica u okviru kolegija Marketing turističkih agencija i Menadžmenta kvalitete. Pozitivno iskustvo i mišljenje o ovakvom načinu rada i učenja, zajednički dijele studenti i njihovi mentori. Realizacijom ovog programa studentima je pružena mogućnost stjecanja dodatnih kompetencija i povećanja konkurentnosti na sve zahtjevnijem tržištu rada, što je zasigurno preporuka za nastavak ovakvog oblika cjeloživotnog učenja."
 
Dora Smolčić Jurdana, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
 
 

Vaši komentari