Loading...

Treba raditi na podizanju kvalitete

08.04.2019
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Gosti trebaju dobiti value for money

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija, gospodin Tomislav Fain dao je intervju za Slobodnu Dalmaciju u kojoj se osvrnuo na najavu turističke sezone kao i na niske cijene koje nude konkurentske destinacije kao što Grčka i Turska.

"Mi se s Turcima jednostavno ne možemo uspoređivati. To je potpuno drugi kontekst, no bez obzira na to, ostaje da su nam oni i dalje velika konkurencija u pridobivanju gostiju iz Europe. Otkada je Turska odlučila subvencionirati letove, touroperatore i kruzing kompanije, broj rezervacija im je veći za trećinu. Oni turistima praktički plaćaju put da bi posjetili Tursku i ondje potrošili novac i potvrdili da se radi o sigurnoj zemlji u kojoj terorizam više nije prijetnja. Turska se tako posljednje dvije godine pretvorila u pravog turističkog "tigra" koji samo što ne "poždere" mediteransku konkurenciju. Aranžmani o kojima ovdje pišemo kreću se već od 500 eura u hotelu s pet zvjezdica i all inclusive uslugom, s povratnim letom iz Njemačke ili Velike Britanije, čija su im tržišta najzanimljivija i financijski najpotentnija. Zato u Turskoj sezona traje cijelu godinu, a ne kao kod nas, gdje zimi hoteli i privatni smještaj zjape prazni", izjavio je Tomislav Fain.

"Ne možemo se mi s njima uspoređivati zato jer smo u Europskoj uniji, a oni nisu, a to se odmah odražava na poticaje kojima Turska država subvencionira takve aranžmane. Možemo li im ikako konkurirati? Nema šanse, znate i sami da se samo cijena noćenja u našim hotelima s pet zvjezdica kreće između tristo i četiristo eura", kaže Fain, koji se slaže da smo izgubili osjećaj za realnost kad je u pitanju omjer onoga što nudimo s onim koliko to na koncu i naplatimo.

"Dugo upozoravam sve koji rade i žive od turizma da ne smijemo pretjerivati s cijenama jer će nam to pretjerivanje doći na naplatu prije ili kasnije. Mi se, očito, s konkurencijom iz Turske ne možemo natjecati niskim cijenama, i mi takve aranžmane iz niza razloga ne možemo ponuditi, ali tko nam brani raditi na podizanju kvalitete?!".

Hrvatska je i dalje destinacija koja nudi samo "sunce i more", a davno je prošlo vrijeme kad je gostima bilo dovoljno "pržiti se" na plaži. Za razliku od Turaka koji privlače igrače golfa iz cijeloga svijeta, a riječ je o bogatijoj klijenteli, mi se time, s obzirom da nam je u funkciji tek šest golf terena, ne možemo pohvaliti.

"Najvažnije vam je da gost dobije vrijednost za utrošeni novac, "value for money". Trebamo imati ponudu za sve vrste gostiju, i za one koji mogu platiti više i za one plićeg džepa, ali za ono što plate moraju dobiti najbolju uslugu", zaključuje Fain.

Više pročitajte ovdje.

Izvor: Slobodna Dalmacija

Foto: UHPA

 

Vaši komentari