Loading...

UHPA: Ponuda i prodaja blagdanskih putovanja bolja nego lani

07.12.2017
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Istraživanje o stanju prodaje blagdanskih putovanja i zimovanja koje je nedavno provela UHPA među svojim članicama, pokazalo je da ove godine ponuda i prodaja blagdanskih putovanja bolja nego lani

Većina agencija očekuje više putnika i u Hrvatskoj i u inozemstvu. Hrvatski građani češće se odlučuju za novogodišnje aranžmane, dok će Božić tradicionalno radije provesti u krugu svojih obitelji.

U jeku su adventska putovanja i Hrvati se, kada je riječ o inozemstvu, najradije odlučuju za jednodnevna ili dvodnevna odnosno trodnevna putovanja autobusom u okolne države. Najpopularnija odredišta su Beč, Budimpešta, Prag i Salzburg. Od talijanskih odredišta, popularni su Milano, Toscana, Verona i Venecija. Oni malo dubljeg džepa, potegnut će na višednevna putovanja zrakoplovom do Lisabona, Londona, Rima ili pak dalekog Rovaniemija (Finska). Apsolutni favorit adventskih putovanja na domaćem tržištu je Zagreb, gdje je većina hotelskih kapaciteta rasprodana tjednima unaprijed pa će, onima koji se odlučuju u zadnji tren, biti teško naći smještaj u hrvatskoj metropoli. Odmah iza Zagreba vrlo popularna je Čazma s Božićnom bajkom na imanju obitelji Salaj. Pojačano zanimanje za putovanja u vrijeme Adventa također bilježe Opatija, Split i Varaždin. Porast prodaje adventskih putovanja na domaćem tržištu je u prosjeku oko 5%, dok je za inozemstvo riječ uglavnom oko 10 %.

Agencije su za sada zadovoljne i prodajom novogodišnjih aranžmana. Porast prodaje u inozemstvu kreće se kod većine agencija oko 15%, dok u Hrvatskoj većina bilježi prodaju na razini lanjskih rezultata ili pak blagi porast do 5%. No, kako je prodaja još uvijek u tijeku o konačnim rezultatima će se više znati u siječnju. U Hrvatskoj se tradicionalno najviše traže aranžmani u Opatiji, Splitu i Dubrovniku. U odnosu na lani, pojačano je zanimanje za Rovinj, Crikvenicu i Pulu. Oni koji žele otkriti ljepote kontinentalne Hrvatske, odlučuju se za Baranju ili pak sve popularnije toplice. Ima dosta zanimanja za europske destinacije, a prema informacijama agencija, najviše ih Novu godinu već tradicionalno planira dočekati u Beču, Londonu, Parizu, Pragu i Budimpešti. Od europskih destinacija, u ponudi su također Malta, Sicilija, Portugal, Slovenija i Bosna i Hercegovina (Sarajevo). I ove godine u ponudi su daleka putovanja s garantiranim polascima u vrlo popularni Dubaji i New York ili pak Indiju, Izrael, Jordan, Hong Kong, Kinu i Tajland.

Zimsko-skijaška sezona za turističke agencije se već odavno zahuktala. U odnosu na prošlu sezonu, većina članica UHPA-e očekuje dobre rezultate, s rastom u prosjeku od 10%. I dalje su najpopularnija skijališta u Austriji, Italiji i Sloveniji. Hrvatski građani će na skijanje najviše krenuti u terminu zimskih školskih praznika koji traju od 27. prosinca do 14. siječnja 2018. godine. U tzv. „hrvatskom skijaškom tjednu“ od 6. do 13. siječnja 2018., kada su i cijene puno povoljnije, najčešće ćemo ih viđati u Nassfeldu, Kronplatzu, Livignu, Sillianu, Cortini d'Ampezzo, Krvavecu i Rogli.  Zbog blizine i povoljnih cijena, vrlo su popularna i skijališta u susjednoj Bosni i Hercegovini (Kupres i Jahorina), a prodaja za nešto udaljenija skijališta u Francuskoj za sada je na razini prošle godine.

Pretežito se radi o individualnim putovanjima (56%), dok na organizirana grupna putovanja otpada 44%. Iz agencija ističu da su cijene aranžmana uglavnom ostale na razini prošlogodišnjih te da građani imaju mogućnost ostvariti niz pogodnosti kroz akcijske popuste (first minute/last minute ponuda). Većinu aranžmana (78%) građani plaćaju na rate, uglavnom putem kartice (56%), dok se manji broj odlučuje za jednokratno plaćanje bilo gotovinom ili pak karticom.

 

Izvor i foto: UHPA

Vaši komentari