Loading...

Za članove

 

 

Eno-gastro turizam

NOVO Kriteriji i etički kodeksi za specijalizaciju 2015./2016. godine

Etički kodeks dostupan je ovdje
Kriteriji su dostupni ovdje
Potvrda o suradnji ENO - GASTRO dostupna je ovdje
Potvrda o recertifikaciju za ENO - GASTRO dostupna je ovdje
 

Osim predivnih krajolika, bogatstva prirode, izvora pitke vode, mora, Hrvatska posjeduje bogatstvo okusa i mirisa autohtonih domaćih proizvoda. Recepture su se prenosile s koljena na koljeno, a u okuse naše hrane i vina utkano je puno truda, ljubavi, ali što je najvažnije okuse i mirise oblikuje i podneblje u kojem živimo. Deset jela je proglašeno djelom hrvatske nematerijalne kulturne baštine, a znatan broj jela i vina nosi oznaku Izvorno Hrvatsko ili Hrvatska kvaliteta, otvoren je veliki broj izvrsnih restorana, vrlo se brzo i kvalitetno razvija ruralni turizam, otvaraju se obiteljska i seoska domaćinstva, označavaju se vinske ceste, u naglom je porastu broj proizvođača vrhunskih vina, ulja i sireva te ostalih prehrambenih proizvoda. Naravno, sve ovo i mnogo više znaju naše agencije specijalisti za eno-gastro turizam koje će svakog gosta uvesti u čari okusa i mirisa Hrvatske. (kolovoz 2014.)

 

Turističke agencije specijalizirane za Eno-gastro turizam 2017./2018. godine su:

 

Authentica d. o. o.

Eno-gastro turizam,Redovni član
Poljička cesta-Dočine 1, 21310 Omiš
Telefon: +38521757871 E-mail: info@authentica.hr

 

 

Fiore d.o.o.

Eno-gastro turizam,Redovni član
Mate Vlašića 6 Poreč
Telefon : +385 52 431397 E-mail : info@fiore.hr
 
 

 

Ilijada d.o.o.

Eno-gastro turizam,Redovni član
Kralja Zvonimira 14/IV, 21000 Split
Telefon: +385 99 5752754 E-mail: info@croatia-food-and-wine.com

Ilirija d.d. – Ilirija Travel

Eno-gastro turizam,Redovni član
Tina Ujevića 7 Biograd na moru
Telefon : +385 23 383556 E-mail : sales@ilirija-travel.com


Omnivia - Kaštil Slanica

Eno-gastro turizam,Redovni član
Poljički trg 2 Omiš
Telefon : +385 21 862238 E-mail: info@omnivia.hr

Shuttle d.o.o. - putnička agencija

Eno-gastro turizam,Redovni član
Ruđera Boškovića 15-Kaleta 1 Split
Telefon : +385 98234913 E-mail : info@shuttle.hr

Ventula Travel d.o.o.

Eno-gastro turizam,Redovni član
Kralja Zvonimira 14/IV, 21000 Split
Telefon : +385 21 218181 E-mail : info@ventula-travel.com

Vijesti:

Eno-gastro specijalisti organizirali radionicu vinskog turizma

Specijalisti su u sklopu aktivnosti po prvi put na jednom mjestu okupili predstavnike agencija, vinara, turističkih zajednica i HGK Županijske komore Split

19.02.2015 UHPA

 

Video: Domaći specijaliteti prema receptu eno-gastro turističkih agencija

Uskoro nove aktivnosti eno-gastro specijalista

27.01.2015 UHPA

 

Eno-gastro specijalisti na team buildingu

Pripremali su priobalnu i kontinentalnu kuhinju, u suradnji s Kuhaonom, a slične aktivnosti planiraju i iduće godine

17.12.2014 UHPA

 

FOTO: Vizualni identitet UHPA-inih specijalizacija

Vodeći se za idejom novog vizualnog identiteta specijalizacija, osmišljen je i certifikat koji je službena potvrda da je turistička agencija UHPA-in specijalist te se navodi za koje područje se agencija specijalizirala

11.12.2014 UHPA

 

 


Važnost specijalizacije:

Da bismo se mogli othrvati jakoj i kvalitetnoj inozemnoj konkurenciji, potrebno je stalno raditi na vlastitom usavršavanju,podizanju razine i kvalitete usluge te uvođenju inovacija i implementaciji trendovskih rješenja

Piše: Igor Auferber,  voditelj UHPA-ine radne skupine eno-gastro turizma

travanj 2014. godine

Pojam gastronomije nadilazi samu vještinu pripreme jela. To je odnos hrane i kulture uživanja u njoj. Tu govorimo o interdisciplinarnoj znanosti o prehrani, koja sadrži elemente umjetnosti, tradicije i korištenja lokalnih resursa. Svakodnevno vidimo da popularnost kulinarstva raste: vrhunski majstori kuhinje postaju međunarodno poznate zvijezde, sve je više specijaliziranih gastronomskih sajmova i enoloških natjecanja, cvjetaju kulinarske emisije i putopisne reportaže, tiskaju se raznovrsne kuharice, a vrlo kvalitetni časopisi na temu hrane i pića u trendu su više no ikad. Istovremeno je i hrvatska enološka i gastronomska scena jako napredovala. Otvorio se velik broj izvrsnih restorana, vrlo se brzo i kvalitetno razvija ruralni turizam, otvaraju se obiteljska i seoska domaćinstva, označavaju se vinske ceste, u naglom je porastu broj proizvođača vrhunskih vina, ulja i sireva te ostalih prehrambenih proizvoda.

Istra, Baranja, Kvarner, Dalmacija, Zagorje i Međimurje vrlo uspješno grade svoj identitet na gastronomskoj ponudi. Hrvatska je na listi nematerijalnih kulturnih dobara navela pripremu desetak tradicionalnih jela, dok je Ministarstvo turizma izradilo strategiju razvoja turizma RH do 2020. godine u kojoj je gastronomski turizam zauzeo važno mjesto. Dakle, zadovoljeno je mnogo preduvjeta za razvoj gastronomskog turizma. Pa ipak, pod tim pojmom ne možemo smatrati svaku konzumaciju hrane i pića koju neki putnik ostvari tijekom svog boravka.

Gastronomskim turizmom smatramo izlet ili turistički aranžman kojemu dominantan motiv, ili barem bitan element, sačinjava kultura hrane i pića. Pritom je osim prezentacije i konzumacije podjednako važan i sam proces pripreme jela, vina ili ulja u kojemu gosti često žele i osobno aktivno sudjelovati, od nabave namirnica kod lokalnih dobavljača pa do pripreme jela pod paskom vrhunskih majstora.  

Velik je broj turoperatora na emitivnim tržištima SAD, Kanade i Australije specijaliziranih za gastronomska putovanja u destinacije Azije i Europe, a posebice Mediterana. Međutim, Hrvatska još nije prepoznata niti u ponudi ozbiljnije zastupljena kao gastronomska destinacija. S druge pak strane, nekoliko domaćih agencija već niz godina ima vrlo kvalitetnu i kreativnu ponudu ovakvoga tipa specijaliziranih putovanja. Ipak, u usporedbi s ostalim oblicima turizma, radi se doista o pionirskim i entuzijastičkim pokušajima. Usudio bih se reći da je gastroturizam do sada više bio posljedicom, a ne uzrokom dolaska u Hrvatsku. Putnici se u pravilu iznenade kvalitetom i raznolikošću hrane i vina, no za to saznaju tek kad već dođu ovdje.

U želji da se takva situacija promijeni, potrebno ja da prema nama zanimljivim tržištima djelujemo udruženo, a to možemo samo ako osnujemo klaster u kojemu ćemo djelovati sinergijski i komplementarno. Ciljevi koje želimo ostvariti specijalizacijom i udruživanjem u klaster jesu: promotivne i marketinške aktivnosti usmjerene na prepoznavanje Hrvatske kao enološke i gastronomske destinacije; stvaranje uvjeta za razvoj gastronomskog turizma; podizanje kvalitete gastronomske ponude; povezivanje s proizvođačima i dobavljačima; posjet i sudjelovanje na međunarodnim tematskim sajmovima; predlaganje zakonskih okvira potrebnih za pružanje usluga u enološkom i gastronomskom turizmu; osiguranje i zaštita potrošača i dobavljača usluga.

 


 

Authentica d. o. o.

Turističke agencije specijalizirane za Arheološki turizam 2017./2018. godine su: