Loading...

Za članove

 

 

Pustolovni turizam

NOVO Kriteriji i etički kodeksi za specijalizaciju 2015./2016. godine

Pustolovni turizam
 
Etički kodeks dostupan je ovdje 
Kriteriji su dostupni ovdje
Potvrda o suradnji za specijalizaciju Pustolovni turizam dostupna je ovdje
Potvrda o suradnji za recertifikaciji Pustolovni turizam dostupna je ovdje
 

Snaga netaknute prirode, osam nacionalnih parkova i jedanaest parkova prirode, neće ostaviti ravnodušnim nijednog ljubitelja prirode i pustolovine. Hrvatska je zemlja s mnogobrojnim planinskim rutama, alpinističkim smjerovima, rafting rutama, raj je za skijaše i bicikliste, oaza mira i tišine. Skrivene putove i zanimljive rute daleko od očiju javnosti najbolje poznaju naši specijalisti za pustolovni turizam koji turistu nude nezaboravan doživljaj, kvalitetu i pouzdanost. Specijalisti za pustolovni turizam prihvatili su posebne etičke kodekse te kriterije, a dostavili su i preporuke svojih dobavljača kako bi dokazali kontinuitet dobre poslovne prakse. Obvezali su se da će kreirati svoju ponudu uvažavajući svjetske trendove, tržišne zakone i zaštitu okoliša, na način koji čuva prirodne resurse, promovira bogatu floru i faunu, prirodnost, ljepotu i inspiraciju, pritom poštujući ulogu javnih institucija koje upravljaju zaštićenim područjima i s njima održavati korektan profesionalan odnos u zajedničkom interesu. (kolovoz 2014.)

 

Turističke agencije specijalizirane za Pustolovni turizam 2017./2018. godine su:

 

Fiore d.o.o.

Pustolovni turizam,Redovni član
Mate Vlašića 6 Poreč
Telefon : +385 52 431397 E-mail : info@fiore.hr

VMD putnička agencija d.o.o.

Pustolovni turizam,Redovni član
Odranska 1 Zagreb
Telefon : +385 1 6065840 E-mail : vmd@vmd.hr

Važnost specijalizacije

Već smo se davno trebali organizirati, certificirati i specijalizirati, ali budući da nismo, sada je zadnji čas. Posljedica svakog odgađanja je bespovratan odljev milijuna eura u inozemstvo i daljnje zaostajanje u tržišnoj utrci, daljnji porast nezaposlenosti i daljnji pad životnog standarda

Piše: Željko Kelemen, voditelj radne skupine pustolovnog turizma

travanj 2014.

Sjećam se seminara i predavanja koje je prije dosta godina organizirala Katedra za turizam pri Ekonomsklom fakultetu u Zagrebu. Bili su održani na 17. katu tadašnjeg hotela Zagreb Intercontinental. Impresivno predavanje održao je Selimir Ognjenović, osnivač I. D. Riva Tours, najuspješnijeg tour operatora - specijalista za Hrvatsku. Tema je bila: kako konkurirati moćnim i bogatim agencijama i turoperatorima. Predavanje je završio rečenicom: „Reći ću vam samo jednu riječ: specijalizacija.“

Puno se stvari promijenilo od tada, pa i hotel je dva puta mijenjao ime, ali neke stvari se ne mijenjaju: specijalizacija je i dalje ključna strateška odrednica svakog malog ili srednjeg turističkog poduzeća koje želi uspjeti, a pogotovo sada kada je Hrvatska članica EU i kada smo granice otvorili širom. Nismo ih otvorili samo sebi kako bismo lakše i jeftinije kupili i uvezli kajak, bicikl ili brod, otvorili smo ih i tisućama stranih pustolovno-turističkih agencija, turoperatora ali i pustolova koji će za stotinjak eura napraviti mrežnu stranicu i ponuditi Das Beste Abenteuer in Kroatien, dovesti grupicu biciklista ili kajakaša, napraviti štetu i nestati.

Pustolovno-turistički proizvod mora biti zaštićen po tržišnim principima kako bi bio kvalitetan i održiv, koristan, kako za one koji su u njega uložili svoj rad i novac, tako i za lokalne partnere i širu zajednicu.

Na prvi pogled čini se da su administrativni zahtjevi gubljenje novca, vremena i energije, no oni su neminovni pa ih treba okrenuti u svoju korist. Zgodna kineska poslovica kaže: „Kada zapušu vjetrovi promjene, neki će sagraditi zidove, neki će sagraditi vjetrenjače.“

Drugim riječima, ako hrvatski poduzetnik želi provoditi i prodavati pustolovna putovanja treba zadovoljiti određene uvjete, ali – onda iste te uvjete mora ispunjavati i strani turističko-pustolovni poduzetnik.

Već davno smo se trebali organizirati, certificirati i specijalizirati, ali budući da nismo, sada je zadnji čas. Posljedica svakog odgađanja je bespovratan odljev milijuna eura u inozemstvo i daljnje zaostajanje u tržišnoj utrci, daljnji porast nezaposlenosti i daljnji pad životnog standarda.

Alternative nema. Preostaje nam jedino ono što je izgovorio Brad Pitt kao Billy Bean u filmu Moneyball: „Adapt or die.“ (Ili se prilagodi ili umri.). (travanj 2014.)

Turističke agencije specijalizirane za Arheološki turizam 2017./2018. godine su: