Loading...

ATTA donosi izvješće o pustolovnim putovanjima za 2022.

17.06.2022
UHPA
Podijeli
Pošalji na mail

Članak je uspješno poslan na upisanu adresu.

Greška prilikom slanja, molimo pokušajte ponovo.

Pandemija COVID-19 još uvijek izaziva zabrinutost kod putnika, ali se industrija općenito oporavlja

ATTA (Udruženje za pustolovna putovanja) je među svojim članovima provela istraživanje između veljače i ožujka 2022., a tvrtke se pitalo o njihovom poslovanju i prodaji u 2021., očekivanjima u 2022., trendovima i motivaciji potrošača.

Rezultati ovogodišnjeg istraživanja pokazuju da pandemija COVID-19 još uvijek izaziva zabrinutost kod putnika te utječe na poslovanje tvrtki koje se bave organizacijom pustolovnih putovanja, ali se industrija općenito oporavlja. I dalje su popularne destinacije s većom stopom cijepljenja te društveno distancirane rute i aktivnosti.

U prosjeku, sve su regije imale više gostiju 2021. nego 2020., ali nijedna se nije vratila na razinu prije pandemije COVID-19. Ukupno su ispitanici imali 66% manje gostiju nego 2019. godine. Devet posto ispitanika nije uopće imalo goste u 2021., što je pad od 16% u odnosu na 2020. U prosjeku je bilo 7 gostiju po vodiču na putovanjima diljem svijeta, isto kao i 2020. Međutim, Srednja Amerika/Karibi bila je jedina regija koja je imala manje gostiju po vodiču u 2021. Preostale regije imale su nešto više gostiju po vodiču nego 2020. godine. Globalno i unutar većine regija prosječna stopa popunjenosti putovanja porasla je u 2021. u odnosu na 2020., dok su se Srednja Amerika/Karibi i Azija blago smanjile.

Što se tiče tipa gostiju, u 2021. godini većina su bili parovi, iako je Europa imala više solo, a regije Bliskog istoka i Afrike bilježe više grupnih posjeta. Među pustolovnim putnicima u 2021. bilo je nešto više žena (51%) nego muškaraca (45%). Kao i prethodnih godina, većina pustolovnih putnika u 2021. bila je u dobi od 29 do 60 godina, iako su zemlje Sjeverne Amerike, Bliskog istoka i Pacifika privukle nešto stariju klijentelu.

Po pitanju ostvarenog prihoda u 2021., 81% ispitanika imalo je izvjesno smanjenje prihoda u odnosu na 2020., ali je ono bilo mnogo manje ekstremno od smanjenja koje je zabilježeno 2020. u odnosu na 2019.

Tvrtke su odgovorile na COVID-19 slično kao u 2020. Prilagođavali su svoje poslovanje tako što su modificirali postojeće proizvode i stvarali nove, smanjili veličinu/kapacitet poslovanja i prilagodili ponudu, dajući prednost lokalnim i domaćim putnicima. Većina (79%) ispitanika kreirali su nova pravila otkazivanja kao odgovor na COVID-19. Mnogi su također revidirali svoje partnerske ugovore kao način prilagođavanja trenutnoj situaciji, što je relativno nepromijenjeno u odnosu na 2020. Gotovo polovica ispitanika povećala je svoju marketinšku potrošnju kao rezultat COVID-19. Otprilike jedna trećina također je povećala svoje programe zadržavanja i obuke zaposlenika. U pogledu diversifikacije tržišta u okolnostima COVID-19, istraživanje je pokazalo da ispitanici diversificiraju svoju tržišnu bazu prvenstveno povećanjem fokusa na putnike u dobi od 50 i više godina (40%), žene (37%), obitelji (36%) te lokalne (33%) i regionalne (35%) putnike.

Kao i prijašnjih godina, društveni mediji su najpopularniji način za dosezanje kupaca, a nakon njih e-mail. Ispitanici su rangirali Instagram, Facebook, WhatsApp i YouTube kao najvažnije platforme društvenih medija.

Također se pokazalo da se pitanje održivosti smatra prioritetnim za industriju pustolovnog turizma. Prošlogodišnje izvješće pokazalo je da 40% ispitanika radi na certifikaciji održivosti, a ove godine broj se povećao na 45%. Važnost održavanja životnog standarda u zajednici je također porasla unazad godinu dana, pokazujući predanost industrije pustolovnih putovanja društvenoj i ekonomskoj održivosti.

Nekoliko ključnih pokazatelja u ovogodišnjem izvješću:

Popularni itinereri putovanja, destinacije i aktivnosti

  • Najpopularnija motivacija potrošača za putovanja bila su nova iskustva, otići s utabanih staza i putovati kao lokalni, kulturna događanja
  • Najpopularnije pustolovne aktivnosti su biciklizam (električni bicikli), planinarenje, pješačenje, promatranje divljih životinja (safari), kulinarstvo/gastronomija
  • Najpopularniji itinerar je po cijeni od 2900 USD (za 8 noćenja), od čega se 70% (2030 USD u prosjeku) potroši kod lokalnih dobavljača
  • Najpopularnije destinacije bile su Mediteran, Zapadna Europa, Sjedinjene Američke Države, Skandinavija i Karibi

Marketinški trendovi

  • Globalno, otprilike dvije trećine (62%) rezervacija vrši se izravno kod davatelja usluga
  • 62% ispitanika ima online sustav rezervacija koji prihvaća kreditne kartice, što je porast od 50% u odnosu na prethodne godine

Očekivanja u 2022.

  • Globalno, 82% ispitanika očekuje da će njihova neto dobit u 2022. biti jednaka ili bolja od one ostvarene u 2021.
  • 73% ispitanika vidi poboljšanje potražnje za domaćim putovanjima za 2022.
  • 62% ispitanika vidi poboljšanje potražnje za međunarodnim putovanjima za 2022.

Više pročitatje ovdje.

Izvor i foto: ATTA

 

Vaši komentari