ETC: Turistička potražnja u Europi nastavlja rasti

Dolasci i noćenja stranih turista premašili su razinu iz 2019. u prvom kvartalu 2024.

Europska turistička industrija doživljava snažan oporavak u prvim mjesecima 2024. godine. Na temelju podataka iz izvještajnih destinacija, strani dolasci (+7,2%) i noćenja (+6,5%) u prvom kvartalu godine premašili su brojke iz 2019. Time se nastavlja uzlazni trend zabilježen 2023., koji je zabilježio dolaske stranaca 1,2% ispod razine iz 2019., a noćenja samo 0,2% ispod. Oporavak je u velikoj mjeri potaknut snažnim unutar regionalnim putovanjem potaknutim Njemačkom, Francuskom, Italijom i Nizozemskom. To je povezano s potražnjom iz SAD-a, koje je i dalje najvažnije europsko tržište za dugolinijske prijevoze.

Podaci su to prema posljednjem izdanju tromjesečnog izvješća ' Europski turistički trendovi i izgledi ' koje je jučer objavila Europska komisija za putovanja (ETC).  To izvješće prati učinak europskog turizma u prvom kvartalu godine te makroekonomske i geopolitičke čimbenike koji utječu na izglede industrije na kontinentu.

Podaci od početka godine do danas pokazuju da odredišta u južnoj Europi vode u oporavku u pogledu broja međunarodnih posjetitelja u usporedbi s razinama iz 2019., uključujući Srbiju (+47%), Bugarsku (+39%), Tursku (+35%), Maltu (+35%), Portugal (+17%) i Španjolska (+14%). Nordijske zemlje također bilježe porast turističke aktivnosti, budući da su noćenja porasla iznad razine prije pandemije. To povećanje posebno je vidljivo za Norvešku (+18%), Švedsku (+12%) i Dansku (+9%). Ovo veliko zanimanje djelomično je potaknuto zimskim sportskim turizmom i privlačnošću sjevernog svjetla. U međuvremenu, zemlje u baltičkoj regiji i dalje zaostaju zbog izazova izazvanih ratom u Ukrajini, a Latvija bilježi najmanji broj međunarodnih dolazaka nakon pandemije (-34%), a slijede je Estonija (-15%) i Litva (-14 %).

Podaci iz prvih nekoliko mjeseci 2024. također pokazuju neujednačenu izvedbu tržišta dugolinijskog izvora. SAD i Kanada i dalje dominiraju, odražavajući trendove iz 2023. Također je zabilježen porast putnika iz Latinske Amerike, posebice Brazila, tijekom prvog kvartala godine. Nasuprot tome, iako regija APAC pokazuje znakove poboljšanja u usporedbi s prošlim kvartalom, oporavak je i dalje skroman i neujednačen. Dok se kineski putnici počinju vraćati u Europu, oporavak iz Japana još je spor.

Inflatorni pritisci i geopolitičke neizvjesnosti i dalje su veliki problem za europsku turističku industriju. Rat u Ukrajini i dalje utječe na turističke tokove, posebno u srednjoj i istočnoj Europi. U međuvremenu, rat između Izraela i Hamasa sada značajno utječe na putovanja iz Izraela u Europu, pri čemu je dolazak Izraelaca pao za 54% u odnosu na prošlu godinu u prvom tromjesečju na svim odredištima. Za profesionalce u turizmu najvećim izazovima smatraju se troškovi smještaja (59%), poslovni troškovi (52%) i nedostatak osoblja (52%). Suprotno tome, društveni razgovori na internetu o putovanjima u Europi imaju izrazito pozitivne tonove, nadmašujući rasprave o drugim globalnim regijama kao što su Amerika, Afrika i Azija-Pacifik početkom 2024.

Podaci o potrošačima također pokazuju da su putovanja i dalje glavni prioritet u 2024. Potrošnja turista unutar Europe i turista na duge relacije porasla je početkom 2024. Predviđanja pokazuju da će putnici ove godine potrošiti 742,8 milijardi eura u Europi, što je povećanje od 14,3% u usporedbi sa 2023. To se može pripisati i inflaciji i rastućim preferencijama putovanja, pri čemu se putnici potencijalno odlučuju za dulje boravke ili raznovrsnija iskustva. Njemačka će biti glavni izvor potrošnje putnika, s udjelom od 16% ukupne potrošnje u Europi 2024.

Ovo će ljeto u Europu donijeti dva velika sportska događaja: Olimpijske igre u Francuskoj i UEFA Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj. Očekuje se da će Olimpijske igre privući porast domaćih i međunarodnih turista, a utjecaj će se proširiti i izvan samog grada Pariza. Predviđa se rast ulazne potrošnje od 13% za Pariz i 24% za cijelu Francusku na razini 2019. Euro će biti manje koncentriran u glavnom gradu Njemačke, s igrama u deset gradova. Očekuje se da će to ponuditi disperziraniju korist, pri čemu će svi gradovi koji sudjeluju biti spremni doživjeti značajan porast prihoda od turizma.

Cijeli izvještaj možete preuzeti ovdje.

Izvor: Turizmoteka/ETC

Foto: ETC