ATTA objavila godišnje izvješće o stanju industrije pustolovnih putovanja za 2024.

Mediteran, Zapadna Europa i Skandinavija i nadalje su top odredišta za ljubitelje pustolovnih putovanja

ATTA  (Udruženje za pustolovna putovanja) objavila je godišnje izvješće o stanju industrije pustolovnih putovanja za 2024. Istraživanje je provedeno među članovima ATTA-e od kraja ožujka do početka svibnja 2024., u kojem su turoperatori ispitivani o njihovom poslovanju i prodaji u 2023., očekivanjima, trendovima putovanja i motivaciji potrošača u 2024.

Rezultati ovogodišnjeg istraživanja ponovno potvrđuju da su Mediteran, Zapadna Europa i Skandinavija i nadalje top odredišta za ljubitelje pustolovnih putovanja. Odredišta s hladnijom klimom kao što je Skandinavija postaju sve popularnija zbog globalnog zatopljenja. S druge strane, dijelovi svijeta gdje su prisutni regionalni sukobi, poput Bliskog istoka, Rusije i istočne Europe (u blizini Rusije) bilježe pad popularnosti.

Prosječan broj putnika koje su uslužili anketirani turoperatori bio je 6553, što je povećanje od 54% u odnosu na 4243 putnika u 2022. godini i povećanje od 65% u odnosu na 3974 u 2019. godini. 17% turoperatora imalo je određeno smanjenje prihoda u usporedbi s 2022. godinom. 12% imalo je 2023. bruto godišnji prihod manji od 50.000 USD, što je pad u odnosu na 14% prošle godine, 30% 2021. i 45% 2020. godine.

Glavne aktivnosti i motivacije za pustolovna putovanja također ostaju relativno stabilne, uz nekoliko iznimaka. Električni bicikli (e-bicikli) postaju sve popularniji, posebno u Europi. Kulinarske / gastronomske aktivnosti također su u stalnom porastu tijekom posljednjih nekoliko godina.

Najpopularniji itinerer ima srednju cijenu od 2.813 USD (za osam noćenja), od čega je 75% (u prosjeku 2.110 USD) potrošeno kod lokalnih dobavljača, a najpopularniji motivi potrošača za putovanje bila su nova iskustva, odlazak izvan utabanih staza i putovanje kao lokalni. Najpopularnija odredišta u trendu bila su Mediteran, zapadna Europa, Skandinavija i sjeveroistočna Azija, a najpopularnije aktivnosti u trendu su planinarenje / trekking/ hodanje, kulinarstvo / gastronomija, kultura, safari / promatranje divljih životinja, vožnja električnim biciklom i fotografiranje divljih životinja/prirode.

Kada je riječ o praksama održivosti, klimatskih mjera, sigurnosti i upravljanja rizicima, 48% ispitanika (turoperatora) već ima ili radi na dobivanju certifikata održivosti. Najveći razlog da se odlučuju za ishođenje certifikata održivosti je pomoć u zaštiti/poboljšanju prirodnog okoliša, dok im je najveći izazov visoki trošak certifikacije. Što se tiče aktivnosti povezanih s klimom, 53% anketiranih turoperatora smanjuje emisije kupnjom od održivijih dobavljača, 45% radi na klimatskom osvještavanju kroz edukacije, 41% smanjuje emisije očuvanjem vode, a 40% smanjuje emisije održivom nabavom hrane. 72% anketiranih turoperatora ima dokumentiran plan sigurnosti i upravljanja rizicima.

Globalno, otprilike dvije trećine (62%) rezervacija se vrši izravno kod pružatelja usluga, isto kao i prethodne dvije godine. Anketirani turoperatori diversificiraju svoju tržišnu bazu prvenstveno povećanjem fokusa na obitelji, žene, putnike u dobi od 50 i više godina, regionalne i lokalne putnike i LGBTQIA+ putnike. 68% ispitanika ima online rezervacijski sustav koji prima kreditne kartice, otprilike isto kao i prošle godine.

Više informacija o istraživanju dostupno je ovdje.

Izvor i foto: ATTA