EK: Inicijativa za bolju zaštitu prava putnika u zračnom prijevozu

Pitanje obeštećenja putnika u slučaju nesolventnosti zrakoplovne kompanije i dalje problematično

Europska komisija intenzivno radi na inicijativi koja bi trebala bolje zaštititi putnike u zračnom prijevozu, osobito putnike koji rezerviraju avionske karte preko posrednika, pa između ostalog, i preko agencija i online platformi. Prema informacijama iz ECTAA-e, još uvijek postoji određeno nerazumijevanje tijeka novca i sustava povrata u zračnom prijevozu, kada su posrednici u pitanju.

U razgovorima s Komisijom, IATA je zauzela stav da posrednici imaju likvidnost za pokriće povrata, čak i kada im za izdane karte nisu doznačena sredstva od zrakoplovnih prijevoznika, zbog dugih ciklusa doznaka (tjedne ili dvotjedna isplate). Svi ostali dionici, pa tako i ECTAA, ne dijele to mišljenje, te su Komisiji dostavili predstavku s dobro potkrijepljenim argumentima koji detaljno objašnjavaju zašto posrednici ne mogu snositi rizik i teret predfinanciranja bilo kakvih naknada / povrata putnicima. Naglasak je stavljen na činjenicu da bilo kakva nesolventnost zračnog prijevoznika ili suspenzija zračnog prijevoznika iz BSP-a iz bilo kojeg razloga dovodi agenta, odnosno posrednika, do gubitka. Zatražen je i dodatni sastanak s Komisijom kako bi se obranila pozicija posrednika po ovom pitanju.

Podsjećamo, inicijativa za unaprjeđenje i harmonizaciju Uredbe EU-a o pravima putnika u zračnom prometu pokrenuta je za vrijeme pandemije, a nastavno na masovna otkazivanja letova i učestale financijske probleme zrakoplovnih kompanija.

Izvor: ECTAA

Foto: UHPA